Aviseringar
Rensa alla

Kondomer / P-piller


Rödingajävel:

Mmm, män kunde få "humörsvängningar" av dem, och så kan vi ju inte ha det!

f1 synd om de hade tvingats leva med sånt!!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

f1 synd om de hade tvingats leva med sånt!!

Eller hur! Bara i en feministisk PK-diktatur som Sverige något sådant kan ens föreslås!


   
SvaraCitera

rmrg88:

1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?

Tror inte det, men vet ej.

rmrg88:

2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?

Osäker. Vet att det finns risker, men de är kanske ganska små.

rmrg88:

3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?

Antagligen utan.


   
SvaraCitera

En del kodisar är sjuuukt obekväm, så obekväm att dem förstör hela nöjet. Fick ett mixpaket av min käre mor med 50 olika sortes kodisar, allt från långa å smala till korta å tjocka till knottriga till självlysande till "värmeledande".

Det värsta som finns är det "värmeledande" och eller latexfria, så jävla vidrigt konsistens att dasen sparng iväg å gömde sig. Försmå kodisar är också sjukt obekväm för det smärtar att rulla på. Knottriga var värdelös för dem va tjock att man va tvungen att hålla på i fler timmar innan man va klar = träningsverk och andra tråkiga bieffekter. De självlysande lika så, dock är det säker bra för dem som har svårt att finna sin dolme i mörkret.

Den bästa kodisen är vår käre RFSU:s Grande! RFSU:s förpackningar är också smidiga då de andra idioterna förpackar sina kodisar i fyrkanter istället för rektanglar = osmidigt och odiskret och vassa kanter man kan bli avtänd på!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Påverkan på slemhinnorna i fittan så att de blir mer sköra förekommer också, det var därför jag själv sluta eftersom jag fick vissa vestibulitsymtom.

fan. jag tror jag också har fått sådana, kanske. var hos en barnmorska idag som sa att det såg irriterat ut inuti men inte utanpå. men hon frågade aldrig om jag tog p-piller eller nåt och jag tänkte inte på att nämna det förrän när jag hade gått därifrån. hon sa att jag skulle köpa svampmedel så jag gjorde det trots att jag knappt har råd [sad][sad]

kanske ska testa att sluta med pillerna ett tag istället då. kankse. blöh

för att vara lite on topic så ogillar jag kondomer för dom får det att börja klia i min pussy


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

hon sa att jag skulle köpa svampmedel så jag gjorde det trots att jag knappt har råd

Om du börjar få vestibulit är det sista du ska göra att köpa lokala svampmedel!!!! det gör slemhinnorna ännu tunnare och förvärrar problemet.
Visst kan du testa en gång, det kommer knappast göra problemet mycket större, men om det återkommer och skulle kunna vara vestibulit är det mycket viktigt att du inte behandlar med sådana krämer då det finns starka misstankar om att sådana förvärrar vestibulit. Be barnmorskor skriva ut orala svamptabletter istället för lokal behandling, det är däremot ofarligt för slemhinnorna. Även om du skulle få återkommande svamp utan vestibulitsymtom är det viktigt att inte fortsätta behandla detta lokalt då det gör slemhinnorna tunnare och ökar risken för att drabbas i framtiden.

Fast vestibulit gör det inte direkt irriterat, utan mer skört. Och den inflammation som kan synas finns runt slidöppningen, inte längre in. Fast lite allmänt krasslig fitta fick jag också av p-piller, inte enbart vestibulitsmärta utan rubbat ph-värde osv. Nu mår fittan asbra däremot!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Om du börjar få vestibulit är det sista du ska göra att köpa lokala svampmedel!!!! det gör slemhinnorna ännu tunnare och förvärrar problemet.

det var det jag tänkte på [blush]

hon sa att hon inte var 100% säker på att det var svamp heller men tyckte att jag skulle behandla för det receptfritt en gång iaf och se om det blir bättre, annars ska jag ringa vårdcentral (eller vart man nu ringer) och få träffa en "riktig" gynekolog. tror du jag kan göra så utan att det blir helt fucked up? vet att du kanske inte vet mer än jag men blöööööh vill helst inte sluta med mina piller heller för jag älskar att inte ha mens. [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vet att du kanske inte vet mer än jag

Nä, gör jag ju inte, men det är nog ingen fara alls att behandla vid ett tillfälle, det är vid upprepade behandlingar som slemhinnorna nöts ut. Jag skulle testa och se om det blir bättre men som sagt inte upprepa en behandling oavsett om det hjälper eller inte, utan be om svamptabletter då.

enhimmelskdrog:

men blöööööh vill helst inte sluta med mina piller heller för jag älskar att inte ha mens.

Jag förstår dig 🙁 Det värsta med att sluta med p-piller är att jag inte kan välja när mensen kommer, och nu har jag ännu värre mensvärk än förut, så om jag plötsligt får mens är två dagars aktiviteter inställda oavsett om det är något jag absolut måste göra 🙁
Har funderat på om jag ska våga prova p-piller igen nu, men jag har sån beslutsångest! fördelar och nackdelar med båda 🙁


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Nä, gör jag ju inte, men det är nog ingen fara alls att behandla vid ett tillfälle, det är vid upprepade behandlingar som slemhinnorna nöts ut. Jag skulle testa och se om det blir bättre men som sagt inte upprepa en behandling oavsett om det hjälper eller inte, utan be om svamptabletter då.

ah, ok! har behandlat för svamp förr, dock. för typ ett år sedan. med receptfritt. och det sa jag till barnmorskan med men hon sa att det inte var någon fara för att det var så pass länge sedan. byggs slemhinnorna upp efter ett tag igen eller är dom utnötta 4 ever när dom väl har blivit det? [tard] ska nog googla på det

framtidstron är död:

Jag förstår dig 🙁 Det värsta med att sluta med p-piller är att jag inte kan välja när mensen kommer, och nu har jag ännu värre mensvärk än förut, så om jag plötsligt får mens är två dagars aktiviteter inställda oavsett om det är något jag absolut måste göra 🙁

åh, jobbigt. är också en anledning till att jag inte vill ha mens, den där jävla mensvärken. brukade bli helt febrig och kräkas av den haha, gick dock över efter en dag. är nog jobbigare om det håller i en längre stund.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

yggs slemhinnorna upp efter ett tag igen eller är dom utnötta 4 ever när dom väl har blivit det

Dom byggd upp igen, precis som med p-piller! Men vestibuliten kan kvarstå lång tid eftersom det i sig inte är just tunna slemhinnor, utan en konsekvens av sådana.

enhimmelskdrog:

är också en anledning till att jag inte vill ha mens, den där jävla mensvärken.

Jaa 🙁 Äter du sånadära minipiller som man inte alls blöder av?


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Jaa 🙁 Äter du sånadära minipiller som man inte alls blöder av?

jaaa, cerazette. har inte haft mens sedan februari tror jag [party]

framtidstron är död:

Dom byggd upp igen, precis som med p-piller! Men vestibuliten kan kvarstå lång tid eftersom det i sig inte är just tunna slemhinnor, utan en konsekvens av sådana.

jaa. crap. vet inte vad jag ska göra. skippar nog att stoppa upp vagitorien inatt iaf

känner även att vi kanske är lite off topic nu också, får väl ringa nånstans och fråga imorgon eller så [smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

känner även att vi kanske är lite off topic nu också

TS får ju se hur problematiskt det är att göra detta val för oss flickor! [party]

enhimmelskdrog:

får väl ringa nånstans och fråga imorgon eller så

Gör så, din fitta klarar sig en natt till om det känns olustigt att svampbehandla dig 🙂


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Eller hur! Bara i en feministisk PK-diktatur som Sverige något sådant kan ens föreslås!

mmhmm!


   
SvaraCitera
Nollan

helutuhle:

eller var allergiska

Finns latexfria för såna som är allergiska [no-no]


   
SvaraCitera

Nollan:

Finns latexfria för såna som är allergiska [no-no]

då kanske man är allergisk mot den plasten som de tillverkas av [blush] vem vet!!!!


   
SvaraCitera