Aviseringar
Rensa alla

Kondylom


Ämnesstartare

Hej.. jag ska testa mig för kondylom på måndag och det är det enda det kan vara. Det har sett ut som det gjort sedan förhuden drogs bak helt typ.. och det var 4 år sedna typ. Dock så ska jag och tjejen övergå till att hon kör p-piller. Och vill testa mig för detta då. Har väääldigt små.. vårtlikande blåsutskott..det ser nästan ut som ojämnheter som sitter tätt på ollonets underdel och annars bara längst ner och på vanlig hud men knappt synligt och där nere inte lika tätt. Är det pensla på behandling som gäller då? Och jag antar att dem försvinner rätt snabbt om dem är små och inte så koncenterade? EN fråga till.. när man går till ungdomsmottagningen osv och det visar sig att man har det ... får man behandligen direkt där ? Eller ska man gå vidare med nåt osv ?

Tacksam för svar


   
Citera
Åtta

4nonym:

det är det enda det kan vara

Vad baserar du detta på?


   
SvaraCitera

4nonym:

EN fråga till.. när man går till ungdomsmottagningen osv och det visar sig att man har det ... får man behandligen direkt där ? Eller ska man gå vidare med nåt osv ?

Du får la gå till apoteket å köpa det dom rekomenderar på mottagningen..


   
SvaraCitera

Man tar väl prover innan som garanterar att det är jusst kondylom, sen får man behandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad baserar du detta på?

Som vore visentligt.. då jag är oskuld innan jag träffa tjejen. Och bara haft aktivit sex i 2 månader tills nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Man tar väl prover innan som garanterar att det är jusst kondylom, sen får man behandling.

Får man svaret vid besöket?


   
SvaraCitera
Åtta

4nonym:

Som vore visentligt.. då jag är oskuld innan jag träffa tjejen. Och bara haft aktivit sex i 2 månader tills nu.

Men... Varför måste det vara just kondylom? Varför inte något fräsigare, typ cancer, AIDS/FAIL, klamydia, gonorré, eller gammal hederlig tyfus?


   
SvaraCitera

4nonym:

Får man svaret vid besöket?

Vad jag förstått så tar proverna några veckor på sig


   
SvaraCitera

Man kan inte testa sig för kondylom. Det är bara en läkare som bedömer hurvida symptomen du har är det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försvinner kondylomvårtorna mm. av sig själva med tiden?

Vad kan det annars bara tänkbart om jag haft det innan jag kommit i kontakt med sex eller nåt tjej/kille helt och hållet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Man kan inte testa sig för kondylom. Det är bara en läkare som bedömer hurvida symptomen du har är det eller inte.

Vilket betyder att man får svar direkt och om det är så får gå till apoteket och hämta ut var man rekommenderas ? right ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saken är att dem har minskat lite på ställen efter att jag haft sex.. där kondomen täckt då.. betyder kanske att dem är påväg bort på egen hand av imunförsvaret ?


   
SvaraCitera

4nonym:

Vilket betyder att man får svar direkt och om det är så får gå till apoteket och hämta ut var man rekommenderas ? right ?

Jepps, såvida du får behandling.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Jepps, såvida du får behandling.

Varför skulle man inte ?
Och om jag märker att det minskat... och förändrats innan dess.. så ? Märkte att under 1-2 dagar blev dem lite gulare.. och har typ minskat på en del ställen dag för dag.... är det ett tecken på att dem på kroppens vis tas bort?


   
SvaraCitera

4nonym:

Saken är att dem har minskat lite på ställen efter att jag haft sex.. där kondomen täckt då.. betyder kanske att dem är påväg bort på egen hand av imunförsvaret ?

Jag hoppas banne mig att du inte haft sex utan kondom [tired]


   
SvaraCitera