Aviseringar
Rensa alla

Kondylom eller något annat?


Ämnesstartare

Tjatja.
Jag har fått vårtliknande grejer på min penis, har runt 3 st på själva snoppen och 2 st på pungen, dom ser ut som vanliga vårtor (tror jag?) men dom kliar, det kliar också på undersidan av pungen fast där har jag inga vårtor. Någon som har någon idé om vad detta kan vara? för det står att kondylom kommer 3-6 veckor efter man blivit smittad, och mina kom för några veckor sen då jag inte hade haft sex med någon på 3 månader ungefär.
Tack på förhand[smile]


   
Citera
Åtta

Gå till ungdomsmottagningen och testa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Gå till ungdomsmottagningen och testa dig.

Har redan kollat mig för klamydia, om jag ska testa mig vad skulle det vara för?


   
SvaraCitera
Åtta

teddeftw:

om jag ska testa mig vad skulle det vara för?

Allt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen annan som har något liknande eller någon aning om vad det kan vara? [chocked]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

hpv?

Borde man gå till läkare för att få klartecken? Och vet du något om det om det är farligt eller vad som kan hända om man inte behandlar de? fick inte så mycket information från wiki


   
SvaraCitera

teddeftw:

Har redan kollat mig för klamydia, om jag ska testa mig vad skulle det vara för?

Har du kondylom så kan det bara bekräftas när du har vårtorna, så gå dit och kolla nu när du har utslagen [party]

Det kan ju vara talgkötlar eller något sådant ofarligt, men det är ju dumt att chansa? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan ju vara talgkötlar eller något sådant ofarligt, men det är ju dumt att chansa? [smile]

Det har du rätt i, men talgkörtlar, vad är det haha? 🙂 <obildad>


   
SvaraCitera

teddeftw:

men talgkörtlar, vad är det haha? 🙂

"Talgkörtel, körtlar i huden, ofta i hårmynningen, som avsöndrar fett (talg) i syfte att hålla huden smidig. Vid sjukdomen seborré blir avsöndringen onaturligt hög, och vid avsöndringen på huvudet kan då mjäll bildas.
Talgkörtlar är också mycket vanligt runt ollonkanten på unga pojkar. Dessa är helt naturliga och skall inte behandlas. Under vissa perioder kommer det fler, ibland är det färre."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Talgk%C3%B6rtel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

naturliga och skall inte behandlas. Under vissa perioder kommer det fler, ibland är det färre."

Tack så mycket, någon aning om hur dom kan se ut? om dom är vårtliknande eller? för jag har aldrig haft vårtor någonstans förut och kollade några bilder på google och mina ser inte riktigt ut så [crazy]


   
SvaraCitera

teddeftw:

Borde man gå till läkare för att få klartecken?

klart du ska. ifall du är infekterad med hpv (kondylom är en sorts hpv-sjukdom) så vet du att du alltid ska ha kondom och ifall du inte är smittad så slipper du ju oroa dig.

teddeftw:

Och vet du något om det om det är farligt eller vad som kan hända om man inte behandlar de? fick inte så mycket information från wiki

det beror helt på sorten, vissa virus kan ge livmoderhalscancer. gå till läkaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

det beror helt på sorten, vissa virus kan ge livmoderhalscancer. gå till läkaren.

men vafan killar har väl ingen livmoder? 😀 tack för svar


   
SvaraCitera

teddeftw:

men vafan killar har väl ingen livmoder? 😀 tack för svar

det kan ju vara farligt för dem du ligger med, ju. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

det kan ju vara farligt för dem du ligger med, ju. [crazy]

ahh du tänker så haha, ja finns väl inget annat att göra än att gå till läkarn, galet pinamt dock [tard]


   
SvaraCitera