Aviseringar
Rensa alla

Konfirmation


Ämnesstartare

Jag tar snart min konfirmation och folk börjar fråga vad jag vill ha i present, Jag har sagt pengar och smycken. Men de är kanske inte å roligt att ge, så vad önskade ni er? Eller har ni andra tips på vad jag skulle kunna önska mig? =)


   
Citera
Ämnesetiketter

om det är det du önskar dig så får dom väl ta och acceptera det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

om det är det du önskar dig så får dom väl ta och acceptera det

Jo, kanske det. . .men det känns ändå bättre att önska sig någon bestämd sak sådär 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det bara jag som stör mig på att det viktigaste med konfirmationen är vad man ska få i present?[confused]


   
SvaraCitera

simsalabim:

Är det bara jag som stör mig på att det viktigaste med konfirmationen är vad man ska få i present?[confused]

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.

Jo...[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick en snygg klocka, pengar och prylar jag inte kommer ihåg. Önskade mig väl inget speciellt egentligen. [cheers]


   
SvaraCitera

Tycker att det är helt fel anledning att konfirmera sig för presenterna. Protesterade genom att inte konfirmera mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att det är helt anledning att konfirmera sig för presenterna. Protesterade genom att inte konfirmera mig.

Ja det har du helt rätt i. Jag var den enda i min konfirmationsgrupp som var troende, ungdomsledarna inkluderade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att det är helt fel anledning att konfirmera sig för presenterna.

Amen to that! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.

Det var därför jag aldrig konfirmerade mig.
Är nämligen troende och då har många undrat varför jag inte konfirmerade mig, Just för att det ''missbrukas'' enligt mig !!!!!!!!!!!!

Men önska dig va fan du vill.. Smycken är la typ det vanligaste elr??
Och ska vi säga vad du ska önskar dig? [confused]
Okej isf, Kondomer kanske xD du är ju trots allt 14/15 = BYXMYNDIG xD
haha fyndigt av mig ..


   
SvaraCitera

simsalabim:

Är det bara jag som stör mig på att det viktigaste med konfirmationen är vad man ska få i present?[confused]

Angelize:

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.

Jag stör mig som fan på detta. Att många ungdomar som inte ens tror på gud konfirmerar sig enbart för att få en massa saker. Det är som att sälja sin tro. Om man nu verkligen tror på gud så har jag naturligtvis ingenting emot att man konfirmerar sig, men att presenterna ska vara den största motivationen är ju bara löjligt.

Själv så är jag ateist och skulle aldrig låtsas tro på gud bara för att få saker.


   
SvaraCitera

SarAaaBengtsson:

Är nämligen troende och då har många undrat varför jag inte konfirmerade mig, Just för att det ''missbrukas'' enligt mig !!!!!!!!!!!!

Rätta mig om jag har fel, men enligt den kristna tron så har du inte tillåtelse att komma upp i himlen om du ej har konfirmerat dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker att det är helt fel anledning att konfirmera sig för presenterna.

Ja det skulle vara intressant att se hur många som verkligen konfimerade om det inte var några presenter inblandat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

många ungdomar som inte ens tror på gud konfirmerar sig enbart för att få en massa saker

Det är sant. Men å andra sidan kan ju också sådana här konfirmationer väcka tron, eller ja, intresset till gud för några, fast iförsig det är nog inte så troligt att det gör det. När man väl har fått presenterna så är det liksom ingen anledning att bry sig mer...typ

[n]


   
SvaraCitera