Forumet - Konfirmation

Konfirmation

3194 0 35

Spana också in:

Angelize:

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.

Det var därför jag aldrig konfirmerade mig.
Är nämligen troende och då har många undrat varför jag inte konfirmerade mig, Just för att det ''missbrukas'' enligt mig !!!!!!!!!!!!

Men önska dig va fan du vill.. Smycken är la typ det vanligaste elr??
Och ska vi säga vad du ska önskar dig? [confused]
Okej isf, Kondomer kanske xD du är ju trots allt 14/15 = BYXMYNDIG xD
haha fyndigt av mig ..
simsalabim:

Är det bara jag som stör mig på att det viktigaste med konfirmationen är vad man ska få i present?[confused]

Angelize:

De e ju därför de flesta konfirmerar sig. Just för presenterna.

Jag stör mig som fan på detta. Att många ungdomar som inte ens tror på gud konfirmerar sig enbart för att få en massa saker. Det är som att sälja sin tro. Om man nu verkligen tror på gud så har jag naturligtvis ingenting emot att man konfirmerar sig, men att presenterna ska vara den största motivationen är ju bara löjligt.

Själv så är jag ateist och skulle aldrig låtsas tro på gud bara för att få saker.
Speltidning:

många ungdomar som inte ens tror på gud konfirmerar sig enbart för att få en massa saker

Det är sant. Men å andra sidan kan ju också sådana här konfirmationer väcka tron, eller ja, intresset till gud för några, fast iförsig det är nog inte så troligt att det gör det. När man väl har fått presenterna så är det liksom ingen anledning att bry sig mer...typ

[n]
Speltidning:

Jag stör mig som fan på detta.

Men shit, palla bry sig.
SarAaaBengtsson:

Men önska dig va fan du vill.. Smycken är la typ det vanligaste elr??
Och ska vi säga vad du ska önskar dig? [confused]
Okej isf, Kondomer kanske xD du är ju trots allt 14/15 = BYXMYNDIG xD
haha fyndigt av mig ..

Jag har inte ens konfirmerat mig och jag är 18. Stoppa upp dina kondomer i arslet.
Angelize:

Jag har inte ens konfirmerat mig och jag är 18. Stoppa upp dina kondomer i arslet.

Men snälla människa, Fixar du inte ironik kanske det är du som ska stoppa upp vad fan som helst i arslet?? [surprised]

Speltidning:

Rätta mig om jag har fel, men enligt den kristna tron så har du inte tillåtelse att komma upp i himlen om du ej har konfirmerat dig?

Vad har det med saken att göra? Jag sa att jag var troende, Hur troende jag var sa jag inte !!!!
Hade vääldigt gärna konfirmerat mig, Men så som andra använder de till skulle det vara en ''synd'' att göra det.
Det är så respektlöst !!!!