Aviseringar
Rensa alla

Konfrontera föräldrar med alkohol


Ämnesstartare

loom:

Jag vet, men jag skäms ju också. För några år sen lyckades jag blanda jag in soc, har aldrig haft så dåligt samvete. På nåt sätt vill jag ju ändå skydda henne. Min lilla mamma. Och därför försöker jag fixa det här själv, med henne.

Du ska inte skämmas [love]
Men du gör henne ingen tjänst genom att hemlighetshålla, bara tvärtom. Din mamma behöver utomstående hjälp, och det är okej. Alla behöver hjälp ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Lyckades få mamma att sluta dricka helt för snart 2år sedan

Det var ju jättebra.

Crypto:

Konfrontera med ett dilemma kanske?

Joo...tror hon vet egentligen att jag mår väldigt dåligt av det, hon försöker bättra sig men sen kommer låtsaspappa och sabbar allt. [y]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Men gud [shake][shake] stackars din kille. Han har inte gjort något fel, har massa problem, och du sitter och gnäller över någon idyll relation med en svärmor som uppenbarligen har stora problem med. Ruttet.

Det fanns andra anledningar också som vägde tungt, svårt för dig att kunna sitta och bedöma mig utan alla fakta. Jag stöttar honom och vi är bra vänner, det är inte hans fel att hans mamma dricker och han kan inte påverka hennes beslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

men sen kommer låtsaspappa och sabbar allt. [y]

Been there done that
iof inga mamma gifte sig med som tur var men flera som fått henne att må så kasst att hon söp mer och mer vissa perioder.
"Män" (snarare idioter) är svin [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Det fanns andra anledningar också som vägde tungt, svårt för dig att kunna sitta och bedöma mig utan alla fakta. Jag stöttar honom och vi är bra vänner, det är inte hans fel att hans mamma dricker och han kan inte påverka hennes beslut.

Jaha? Du skriver bara denna anledning som någonting relevant, så det är inte så svårt för mig att bedöma dig då. Antingen uttryckte du dig väldigt klumpigt eller så är du en rutten person, fattar inte hur man kan sitta och gnälla över en dålig relation till en svärmor i ett förhållande om det är en betydande relation. Din pojkvän mår antagligen askasst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa drack för mycket. Ganska mycket mycket. Körde med alkohol osv. Gillar nu ej att vara i närheten eller prata med onyktra. Eller sådana som beter sig så.

Pappa slutade dock, men känner fortfarande obehag när en öl är framme.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Din pojkvän mår antagligen askasst.

Vi är ju inte tillsammans längre.. men du misstolkar vad jag skriver och använder några ord som en hel faktabild. Fjantigt att kalla någon man varken känner eller har kännedom om för rutten för att denna kommenterade på en tråd om alkoholism.

Det var en av flera anledningar till att det inte höll. Hon kunde vara vidrig mot honom och ändå försvarade han henne, och jag lade mig inte om jag inte ansåg att det gick för långt, de måste ändå lösa sina konflikter. Jag stöttade honom vid sidan av bara genom att vara där. Att vi gjorde slut var delvis en bra grej, det fick henne att tänka efter hur mycket hon skadade honom och hon har tagit kontakt med AA på senare tid. Vi kanske aldrig blir tillsammans igen, men oavsett så skyller jag ingenting på mitt ex och vi fungerar asbra som vänner..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Jävligt

Ja, mer finns inte att tillägga.

Ångrar att jag skrev föregående inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

.

Fattar verkligen inte. Ger upp. Hur mycket du än babblar på så står jag fast vid min åsikt om ditt uttalande.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Fattar verkligen inte. Ger upp. Hur mycket du än babblar på så står jag fast vid min åsikt om ditt uttalande.

Eftersom du inte förstår är det såklart lätt att ha en felaktig slutledning..
men ja, stå fast vid den. Vi har ju inget mer att diskutera om det i vilket fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

få dem att förstå att det är fel och gör illa?

Mamma har haft problem med alkoholen och jag har många obehagliga minnen sen jag var liten. Så mycket att jag inte tålde se pappa dricka.. så än idag dricker han inte när jag ser, och jag skrev ett brev om det till honom, då förstod han.

Idoufe:

känner fortfarande obehag när en öl är framme.

Jag känner detta obehag när andra i min närhet dricker utan att jag själv gör det.

Jäkligt jobbigt [n] Jag önskar att folk kunde förstå och ta lite hänsyn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Jag känner detta obehag när andra i min närhet dricker utan att jag själv gör det.

Aahh!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Wäh. Gick ner i köket nyss och ser mamma stå och hälla upp världens största glas vin, fast vi pratat om det, senast igår, att det inte är okej. Fattar liksom inte hur mami kan svika mig såhär.
Någon med föräldrar som dricker för mycket, som lyckats få dem att förstå att det är fel och gör illa?

Är i samma sittuattion. Mamma smygdricker, elr ja hon tror att vi inte vet att hon dricker men vi vet så väl. Det har diskuterats så många ggr att hon måste sluta men inte gör hon det, inte inser hon heller hur mkt hon skadar oss andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Fattar liksom inte hur mami kan svika mig såhär.

För att hon är alkoholist?

Dessvärre kan du inte bestämma om hon ska sluta dricka eller inte. Hon måste själv inse att det hon håller på med är sjukligt.
Det du kan göra är ju som du gjort och prata om det så att hon vet var du står i frågan i alla fall.
Anmäl till socialen eller prata med någon som kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

svika mig

antrax:

För att hon är alkoholist?

Lovar man sitt barn att man ska sluta dricka så är det väl självklart att man sviker barnet om man fortsätter dricka?

Sveket gör att barnet litar mindre på föräldern vilket skadar relationen dem emellan dessutom vilket inte blir så bra i slutändan om det fortsätter sådär.


   
SvaraCitera