Aviseringar
Rensa alla

Konsekvenser med att hoppa av komvux


Ämnesstartare

Hej,

 

Det är så här, att på grund av personliga skäl tänker jag hoppa av komvux(Jag har studerat på heltid sen januari fram tills nu) nu en bit innan kurserna egentligen slutar och jag undrar vilka konsekvenser det medför. Exempelvis, kommer min rätt till CSN om jag ska försöka igen till hösten att försvinna?

Tacksam för seriösa svar.


   
Citera

Nä men du kanske blir återbetalningsskyldig


   
SvaraCitera

PinkyPenguin:

Hej,

 

Det är så här, att på grund av personliga skäl tänker jag hoppa av komvux(Jag har studerat på heltid sen januari fram tills nu) nu en bit innan kurserna egentligen slutar och jag undrar vilka konsekvenser det medför. Exempelvis, kommer min rätt till CSN om jag ska försöka igen till hösten att försvinna?

Tacksam för seriösa svar.

Inte om du kan betala tillbaks det du blir skyldig för kurser som du ej har läst klart.  


   
SvaraCitera

Det enda som händer är att du blir återbetalningsskyldig på de studiestöd som utbetalats till dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä men du kanske blir återbetalningsskyldig

På allt jag fått sen jag började studera?


   
SvaraCitera

PinkyPenguin: På a

Du söker ju studiestöd inför varje ny studieperiod (Komvux är uppdelat i 5 eller 6 perioder per år). Du blir återbetalningsskyldig på de tillfällen du kommit in på kurser och sökt studiestöd för dessa men inte genomfört kurserna.


   
SvaraCitera