Aviseringar
Rensa alla

konsert på bio - najs eller bajs?


Ämnesstartare

När jag var på bio för några veckor sedan såg jag att en One Direction-konsert skulle visas på bio. Jag skrattade gott åt detta och tänkte "skrikfest till en konsert på en filmduk -nej tack, vilket löjl". Idag gick media ut med att Hellströms rekordkonsert på Ullevi i somras också kommer kunna ses på bio och "Håkantorsk" som jag är så blev det genast intressant istället för trams. 

Hur känner ni för konceptet? Kan ni tänka er att se ett band/en artist ni gillar på en biokonsert?
hakanhellstrom_fotothomasj.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: BAJS

För mig personligen.


   
SvaraCitera

bajs för min del. kan tänka mig att det är nice om man är mkt ung dock och ej får gå på/åka till konserter   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte vad som e kul med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är en artist eller ett band jag verkligen gillar så absolut, annars nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Hur känner ni för konceptet? Kan ni tänka er att se ett band/en artist ni gillar på en biokonsert?

Egentligen förstår jag inte riktigt hur du tänker men mitt svar blir i vart fall...

Fingerprints: NAJS

Ända sedan "världens största live-konsert" dvs Woodstock 1969 har väl konserter filmats och oftast både visats på bio och några år senare på TV så jag förstår som sagt inte riktigt frågan. Självfallet, har du pengar och tid och vill se ex Metallica, Beyonce eller Britney Spears så är det väl självklart roligare och flyga över till New York City och se artisten på Madison Square Garden eller flyga över till Los Angeles och se dom på The Roxy eller på Hollywood Bowl med ett biljettpris på kanske 7.000 kronor. Men har du varken pengar eller tid eller har svårt att få tag i biljetter så är ju ett alternativ att se den filmade versionen. Blink

Rage Against The Machine  (Woodstock 1999)

Led Zeppelin (02 Arena, London 2007)

Beyonce (Glastonbury, England 2013)

Men visst är det roligare att vara live i konsertlokalen   Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Osäker


   
SvaraCitera

Nää. Publiken och dansandet är halva grejen för mig på spelning. Har nog inte tillräckligt attention span för att sitta i en stol och kolla på en inspelad konsert.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Nä, skulle kännas väldigt konstlat för mig Ledsen 

...Ska man sittdansa då... eller? Man lär ju inte kunna stå upp och dansa eftersom folk lär bli arga och skrika till en att för-helvete-sitta-ner. Kan man sjunga med eller kommer det funka som under vanlig bio - att man ska hålla käft under filmen? Rodnar

Det hela blir ju jättefel Tumme ned


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

- ...var på spelning igår! 
- Kul! Vilka såg du?? 
- One Directions!
- Va?! NEJ?! Visste inte att de är i Sverige nu??
- Nej... alltså... det var på bio...

*stel stämning* (fast det hade det varit oavsett om man nämnt One Directions? Skadeglädje)


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Nej, konserter skall upplevas live.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: Egentligen förstår jag inte riktigt hur du tänker men mitt svar blir i vart fall...

vad förstår du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR:
Nä, skulle kännas väldigt konstlat för mig Ledsen 

...Ska man sittdansa då... eller? Man lär ju inte kunna stå upp och dansa eftersom folk lär bli arga och skrika till en att för-helvete-sitta-ner. Kan man sjunga med eller kommer det funka som under vanlig bio - att man ska hålla käft under filmen? Rodnar

Det hela blir ju jättefel Tumme ned

för mig är det ju en nostalgisk upplevelse eftersom att jag var där (pratar om håkankonserten). Sen är ju jag en person som tycker det är mysigt att sitta och titta på livekonserter på youtube men absolut så får jag en annan sorts stimulans när jag är där och känner stämningen och kan dansa.  Men att titta på en film/ett klipp ger mig ändå chansen att lyssna mer noggrant och se deras scenspråk osv på et annat sätt. Två olika upplevelser helt enkelt.


   
SvaraCitera

Najs pga bra ljud.
Onajs pga... segt efter ett tag?


   
SvaraCitera