Aviseringar
Rensa alla

Konsol.. vilken?


Ämnesstartare

Jag har lite smått funtat på att köpa en konsol till dess att jag flyttar hemifrån. Har bara haft Playstation (1) innan, så det är ett bra tag sedan jag var med så att säga.

Vilket rekommenderar ni? XBOX 360, Wii eller Playstation 3? I min smak så vet jag inte riktigt om jag vill ha Playstation 3, det är ju så fasligt dyrt!

Anledningen till att jag vill köpa en konsol är för att jag vill lite lite sportspel, racingspel m.m. te x NHL 2k9. Är så jävla trött på EA Sports till PC. NHL 2009 är riktigt sunkigt!

Hur är det med chippning så att man kan spela och köpa importerade spel? Är det dyrt respektive lätt att fixa till Wii, XBOX eller Playstation 3?


   
Citera
Ämnesetiketter

xbox 360 tror jag, men jag är ju ingen expert *LOL*


   
SvaraCitera

Wii.


   
SvaraCitera

Wii - kul när man är flera, jävligt tradigt när man är själv. Du kommer tröttna snabbt. Imo för folk som inte lirar så hardcore.

Xbox 360 - Störst utbud med spel, sjysst grafik, jävligt prisvärd!

Ps3 - Mitt förstahandsval, sjukt bra grafik och störst potential. Dock är denna svinigt dyr och skulle vänta tills den kommer ut i mindre/billigare variant.

Slutsats: Köp Xbox 360. Har haft många fina timmar med den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

Slutsats: Köp Xbox 360. Har haft många fina timmar med den.

Men låt oss säga NHL 2k9.. är det stor skillnad på grafiken i Xbox 360 och Playstation 3 i det spelet? Är också sjukt sugen på Guitar Hero, det finns till Xbox också eller?

Jag kommer inte spela hardcore.. jag har har datorn till hardcore. Alltså kanske ett Wii räcker? ;D Hur är grafiken på ett Wii jämfört med Xbox?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NES, SNES, N64, PS1
Klassiker [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag kommer inte spela hardcore.. jag har har datorn till hardcore.

Precis.
Konsolerna ska man ha kul med, inte bli bländad av hur bra grafik det är på spelet -
det har man datorn till.

Jag kör PC & Wii - duger gott för mig. [y]


   
SvaraCitera

Ta X-box 360


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Shadow:

Ta X-box 360

Får nog bli det 🙂


   
SvaraCitera

Kacki:

Får nog bli det 🙂

Good boy. [cute]


   
SvaraCitera

Kacki:

är det stor skillnad på grafiken i Xbox 360 och Playstation 3 i det spelet?

Inte än

Kacki:

Är också sjukt sugen på Guitar Hero, det finns till Xbox också eller?

ja

Kacki:

Alltså kanske ett Wii räcker?

om du känner att du vill lira det så visst, jag själv tröttnade dock snabbt på det

Kacki:

Hur är grafiken på ett Wii jämfört med Xbox?

jämför nintendo DS och PSP vid första utgåva :p

men xbox är även billigare


   
SvaraCitera

Playstation 3, helt klart.


   
SvaraCitera

Kacki:

The Shadow: Ta X-box 360
Får nog bli det 🙂

Haha duktigt av dig [wink]


   
SvaraCitera

360, du kan också flasha den (typ som chippa) o lira brända spel


   
SvaraCitera

En annan sak som är värd att tänka på innan man bestämmer sig för att köpa en konsol är att XBOX360 kostar pengar att spela online, vilket inte PS3 gör... [rolleyes]


   
SvaraCitera