Aviseringar
Rensa alla

Konst(igt). [smile]


Ämnesstartare

Med paint som mitt verktyg gav jag mig en morgon (klockan fyra typ) ut på en färd för att färdigställa tre stycken verk. Jag fann snabbt att paint är öppet för fritt skapande utan hämningar och att det är väldigt uttrycksfullt.

Första bilden jag gjorde blev en väldigt abstrakt bild som jag kallar:

Kreativitetenettanollatvå
Image

Det är en bild som mest beskriver mitt lugn i den annars ganska så stressade världen. Tycker att fler borde TA DET LUGNT och slappna av. Världen kommer inte gå under för att du tar det lugnare. [y]

Den andra bilden jag skapad blev en anning mindre abstrakt, det finns text i den. Jag kallar den:

Den alldeles för kalla tunga
Image

Det är en bild som jag gjorde medans jag insåg hur klockrena kents texter är ibland, följdaktligen citerade jag kent. Sedan hamnade ordet Time i mitten vilket får mig att tänka på pink floyds låt med just det ordet som namn, Time. Citatet "Ni kan skratta om ni [felstavat till: nu i bilden] vill, vi rör oss ni står still" passar också in med låten Time så att det bildar en bra helhet för mig.

Den tredje bilden som är min favorit fick namnet:

Life's dat way
Image

Den är mest inriktad på att man ska hitta livet. Det är inte alltid så lätt. Den ska ge motivation att hitta rätt. Därför den fick en stor pil i centrum som ska peka ut vägen. Bakgrunden är till för att visa det totala kaos som ibland kan råda angående livet. Sekundärt så är bilden till för att jag frågar mig vad konst är så jag ville ha med det. Och klockan började bli mycket så ett relaterat kent-citat i blått till höger. Den rosa texten tillkom av bara farten och snoriga är väl alla ibland?

Nu vill jag säga Peace out [love] och ha lite fin/elak/finnig/rolig/bra/konstruktiv/grön/banan kritik. [smile]

EDIT: TROR DET BARA ÄR ATT KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÅ I ORGINALSTORLEK!!!! SER DÅLIGT UT HÄR PÅ UM!!!! [no-no][blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

HÅHÅ
Tänkte direkt på dig när jag såg rubriken actully. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Högkultur på steroider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

steroider.

Vad är det? [blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Vad är det? [blush][sad]

Vävnadsuppbyggande. Booster!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Vävnadsuppbyggande. Booster!!!

Typ som fett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Typ som fett?

Nä, som testosteron, fast syntetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

KonstIGT!!!!! (Du röstade på detta alternativ)

Jag ser inget budskap eller nöje med att titta på dem så för mig är det inte det. Men om du tar livet av dig så går det säkert att sälja för någon miljon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Nä, som testosteron, fast syntetiskt.

Jaha. [sad] Låter otrevligt. [sad]

Harpyja:

Jag ser inget budskap eller nöje med att titta på dem så för mig är det inte det. Men om du tar livet av dig så går det säkert att sälja för någon miljon.

Nej! MAN FÅR INTE SÄLJA MINA VERK FÖR PENGAR (MÖJLIGTVIS FÖR KRAMAR (NEJ INTE SEX [mad] BARA KRAMAR))!!!!! [cry][cry][cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Konst. (Du röstade på detta alternativ)

gött. är lite Blandaren eller Brux-anvisningen över det hela. tycker den här tråden gott kunde flyttas till konst&grafik-forumet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

gött. är lite Blandaren över det hela. tycker den här tråden gott kunde flyttas till konst&grafik-forumet 🙂

Jo. Det skulle den. [y] Vem/vad är Blandaren btw? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Nej! MAN FÅR INTE SÄLJA MINA VERK FÖR PENGAR (MÖJLIGTVIS FÖR KRAMAR (NEJ INTE SEX BARA KRAMAR))!!!!!

Jag kan skriva ut och sälja dem och tjäna på't [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag kan skriva ut och sälja dem och tjäna på't [cool]

Upphovsrättslagen då unga fröken/herre/det? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Upphovsrättslagen då unga fröken/herre/det?

Det.
Äh, jag säljer den svart i Thailand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuppineula:

Vem/vad är Blandaren btw?

en tidning KTH:s studenter ger ut varje år, brukar säljas i Stockholms tunnelbana. rekommenderas 🙂


   
SvaraCitera