Aviseringar
Rensa alla

konstant ångest.


Ämnesstartare

Hejhej!

Jag har konstant ångest, och har haft detta de närmaste dagarna.

Det jag undrar om det kan bero på är att jag försöker sluta röka, kan det vara en faktor?

I övrigt är allt bra, jag har ingen egentlig grund till min ångest, men det börjar bli jävligt jobbigt nu, jag har känt liknande känslor när jag försökt sluta förut men vet inte om det kan ha berott på andra saker.


   
Citera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det jag undrar om det kan bero på är att jag försöker sluta röka

Ah, är väldigt säker på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ah, är väldigt säker på det.

herregud, jävla skit hur länge håller det på? Klarar inte av detta länge iom skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det jag undrar om det kan bero på är att jag försöker sluta röka, kan det vara en faktor?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

hur länge håller det på?

Nån månad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nån månad

jävla skit, nu åker jag och köper cigg, hoppas du har rätt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

herregud, jävla skit hur länge håller det på? Klarar inte av detta länge iom skola.

Läst att man kan bli deprimerad när man slutar röka, speciellt om man har varit det tidigare/har lätt för att bli deprimerad [blush] Så: I EVIGHETERS EVIGHETER om du har otur!

Fast oki läste det på 1 sida som ser sjukt oseriös ut [blush]
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2382<

Men, hur länge har du försökt att sluta? Kan ju vara en del av abstinens och då borde det ju försvinna efter ett tag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onstant kångest

hur känns ångest? har aldrig förstått. är det när man känner sig obekväm i tillvaron? när man drabbas av abstrakt olust inför konkreta objekt? när man inte kan tänka alls? begreppet är för luddigt... [sad]

PS: jag mådde enbart bättre när jag slutade röka [shake]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jävla skit, nu åker jag och köper cigg, hoppas du har rätt nu.

DU MÅSTE SLUTA NGN GÅNG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jävla skit, nu åker jag och köper cigg, hoppas du har rätt nu.

pussy!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

PS: jag mådde enbart bättre när jag slutade röka

Jag med till viss del, kroppsligt mår jag bättre, men jag börjar oroa mig över petitesser. Jag blir uppstressad till max osv.

Dessvärre tror jag att jag börjar få tillbaka min astma, jag får hitta en bättre lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som helt normalt vid tobaksavvänjning


   
SvaraCitera

Brk g:

hur känns ångest?

hört att det känns som, inte direkt sorg, det e inte riktigt så att man sitter och gråter hela tiden, men man känner sig tom och allt känns meningslöst.
Du kan ju tänka dig hur jobbigt det är att ha den inställningen mot allting.
det ska tydligen ha mer att göra med att man inte ser någon mening med att leva än att man aktivt vill döda sig själv.... TILL DÖDs.

Dan_the_ironman:

jag försöker sluta röka

beroenden ska lätt ersättas med andra beroenden... börja spela golf eller träna på ett gym eller äta godis, någonting annat som ger dig glädjen rökandet ger dig.

men vänta dig igenom depressionen, det finns folk som går med depression i 20 år, troligen personer vi inte varit super snälla mot.
din ilska tar slut om ett tag, ha tålamod, meditera eller skaffa en hobby


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag rökte och ångesten försvann, nu kom den tillbaka igen. Vet inte vad felet är. Förhoppningsvis är det bara skuldkänslor jag känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

beroenden ska lätt ersättas med andra beroenden...

Har redan hobbyer som kan liknas vid beroenden.


   
SvaraCitera