Aviseringar
Rensa alla

Konstig känsla efter träningen


Imgood
Ämnesstartare

Jag sjäv lider av ångest och så kan jag inte vara i stora folkförsamlingar. Jag kunde inte vara bland folk i bussar men jag tror att jag klara det nu.. men det e inte det som är viktigast i det här tråden.
Jag ska nog börja träna styrke igen.. jag tränade skit bra förut. gick upp från 52 till 72 och nu har jag hamnat i 64.. det är inte alls bra med tanke på att jag är 21 år och är nästan 180 lång.
Jag borde egentligen vuxit mycket mer än vad jag vuxit.. för jag tränat regelbundet men det kan bero på mina ångest symptom.
under träningen kör jag väldigt hårt och känner nästan ingenting. på kvällen känner jag inget. men en dag efter börjar tränings verket komma. det är egenligen ingen träningsverk utan jag känner mig helt enkelt väldigt trött.
Vad kan det bero på ? och vad ska jag göra åt det?
tack

mitt mål är 70 kilo nu.. och jag må mentalt bättre.
tack på förhand


   
Citera

ansträngning? [confused]


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

men hur menar du? jag känner ingenting under träningen.. och man ska väl träna hårt för att växa mer.. hur ska jag veta hur mkt är enough for me för o träna?


   
SvaraCitera

Imgood:

hur ska jag veta hur mkt är enough for me för o träna?

När du inte kan längre kan titta på en vikt utan att spy av utmattning, då är du klar.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

a men grejen är så här att jag kör ganska bra under passet men... en dag efter träningen så kan inte ja göra ngt alls. jag blir så trött


   
SvaraCitera
zIGGE

Imgood:

en dag efter träningen så kan inte ja göra ngt alls. jag blir så trött

Du kan inte träna en gång då och then med stora mellanrum och tro att det duger, utan du måste göra det regelbundet för att du ska må bättre. Kroppen måste vänja sig med din träning. Din kropp är van vid att vara stilla och oansträngd och därför blir den trött. Det är vad du har gjort det till, men det försvinner bara du tar dig disciplin till att fortsätta träna. Din trötthet är ingenting du måste leva med, förhoppningsvis kan det ge dig mer motivation.


   
SvaraCitera

Att ingen ens kommit in på maten i denna tråd visar nivån här haha.


   
SvaraCitera

Imgood:

men hur menar du? jag känner ingenting under träningen.. och man ska väl träna hårt för att växa mer.. hur ska jag veta hur mkt är enough for me för o träna?

När du får muskler är det för att du sliter av muskelsenor som sen måste byggas upp igen, men då görs dem större.

En dag efter anstränger som kroppen för att bygga upp och att vila sig, därför är du utmattad.


   
SvaraCitera

TwiZtah:

sliter av muskelsenor som sen måste byggas upp igen

Muskelsenor? w00t?


   
SvaraCitera

loffapoffa:

Muskelsenor? w00t?

Muskelfibrerna då [crazy]


   
SvaraCitera

Imgood:

det är egenligen ingen träningsverk utan jag känner mig helt enkelt väldigt trött.

tror att det är psykiskt i så fall


   
SvaraCitera

Först och främst skulle jag vilja säga att alla som inte kan något om ämnet inte ska uttala sig. Lek inte att ni vet om ni inte gör det.

Imgood:

a men grejen är så här att jag kör ganska bra under passet men... en dag efter träningen så kan inte ja göra ngt alls. jag blir så trött

Oh herregud, självklart är man trött dan efter man tränat? Vet du varför? Jo, just därför att man har TRÄNAT, då blir man trött. Vet inte om du är lite dum eller om du bara är väldigt oerfaren. Det är inte mycket du kan om styrketräning verkar det som. Testa att dricka gainer under träningen och träna aldrig samma muskler utan 4-5 dagars vila. Du behöver ju inte träna varje dag, tvärt om. Dela upp så att du tränar olika muskler varje träningspass o kör typ 3-4 gånger i veckan.

Exempel:
Måndag = bröst triceps, axlar, traps, övre rygg
Onsdag = mage, biceps, nedre rygg, vingar
Fredag = Vader, lår, handleder/underarmar

Variera din träning och kör både tunga vikter och lätta, få reps, många set och tvärt om. Du kan också köra med kreatin om du vill, funkar ganska bra. Ät mkt mat: Kött, ris, pasta, ris, potatis, sås, grönsaker.

ENOUGH SAID. Nu kan tråden låsas.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

träning ska få en må bättre. man ska bli piggare idiot


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera