Aviseringar
Rensa alla

Konstig mellanblödning


Ämnesstartare

Jag brukar skjuta upp min mens och då hoppa över sockerpillrena på två kartor och sen ha mens. Nu har jag ätit de två första pillrena på vecka två på den sista kartan innan mens (ska alltså komma om två veckor typ) och har fått en liten mellanblödning... Vet att det kan komma, men undrar nu om jag kommer blöda lite hela tiden fram tills riktiga mensen?
Har hört nånstans att om det kommer mellanblödning ska man gå direkt på sockerpillrena och framkalla mensen?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet att om man glömmer piller i tredje veckan på kartan så kan man börja med sockerpiller på en gång och då få mens direkt (och utan att skyddet påverkas), men det kanske inte funkar nu i början av andra veckan? Tänkte om cykeln blir fel och skyddet försvinner... (fast cykeln är fel redan konstigt eftersom jag hoppat över?)

Vill bara inte blöda konstant i tre veckor nu 🙁


   
SvaraCitera
Paseo

Det kanske är jag som är dum i huvudet men jag förstår inte riktigt vad du menar.
Tror inte du kommer ha mellanblödning i två veckor i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det kanske är jag som är dum i huvudet men jag förstår inte riktigt vad du menar.

Det är nog jag som förklarar dåligt... Jag har alltså hoppat över mensen två gånger, och nu fått en mellanblödning två veckor innan mensen ska komma. Det brukar komma en liten mellanblödning ibland (jag hoppar alltid över två gånger och har mens sen), men då typ max en vecka innan mens och då håller den i sig fram tills mensen. Därför är jag orolig att det kommer småblöda nu i två veckor tills mensen ska komma.


   
SvaraCitera
Paseo

deathvalley:

Därför är jag orolig att det kommer småblöda nu i två veckor tills mensen ska komma.

Jaha nu förstår jag. Jag kan nog inte riktigt svara på den frågan :/
Det låter konstigt att blöda i tre veckor, men det kanske är så att mellanblödningen bara kommer tidigare än vanligt också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Det låter konstigt att blöda i tre veckor, men det kanske är så att mellanblödningen bara kommer tidigare än vanligt också

Jaa... funderar på om jag ska börja ta sockerpillrena nu på en gång och få mens direkt, läste att man kan det:
"För att framkalla mensen gör man en veckas uppehåll. Detta kan göras när som helst, även mitt i en karta, förutsatt att man först tagit minst en karta p-piller. Försöker man skjuta på mensen och det kommer en mellanblödning mitt i en karta är det bäst att göra sitt veckouppehåll då och låta mensen komma."

Men har man fortfarande fullgott skydd så? Om man börjar ta hormonpillrena efter sju dagar igen


   
SvaraCitera
Paseo

deathvalley:

Men har man fortfarande fullgott skydd så?

Hmm det vet jag inte. Men det måste väl gå att googla. Eller fråga tillverkarna till pillerna, det brukar man kunna göra. Eller så kanske någon här har svar på din fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Hmm det vet jag inte. Men det måste väl gå att googla. Eller fråga tillverkarna till pillerna, det brukar man kunna göra. Eller så kanske någon här har svar på din fråga.

Jag läste i bickpacksedeln till mina p-piller och där står att om man förskjutit sin mens kan man börja den när man vill, alltså sluta ta hormonpiller mitt i en karta... och det står inget om extra skydd så det borde ju vara lugnt..
Tack för att du svarar iaf!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

alltså, näru hoppar över har du inte två cyklar däremellan. du kan börja knapra socker när som helst, du behöver inte vänta till det att du knaprat upp en hel karta till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

alltså, näru hoppar över har du inte två cyklar däremellan. du kan börja knapra socker när som helst, du behöver inte vänta till det att du knaprat upp en hel karta till.

Ah, det var det jag tänkte. Och det förstör inte skyddet heller? Hur kommer mensen sen? Som vanligt efter alla hormonpiller eller kan det bli mer mellanblödningar?


   
SvaraCitera

är ganska vanligt överlag att man får mellanblödningar av att skjuta på mensen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

är ganska vanligt överlag att man får mellanblödningar av att skjuta på mensen.

Jag vet, min undran och det jag är rädd för var mest om det kommer småblöda fram till riktiga mensen.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Jag vet, min undran och det jag är rädd för var mest om det kommer småblöda fram till riktiga mensen.

Svårt att avgöra då det är olika för alla men ja så brukar det tyvärr vara.. Härligt att vara tjej ibland va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Svårt att avgöra då det är olika för alla men ja så brukar det tyvärr vara.. Härligt att vara tjej ibland va?

Jag hatar hela kvinnligheten just nu 🙁 funderar på att "framkalla" mensen nu på en gång istället och slippa småblödandet..


   
SvaraCitera

deathvalley:

Jag hatar hela kvinnligheten just nu 🙁 funderar på att "framkalla" mensen nu på en gång istället och slippa småblödandet..

fast neej, som någon sa så ska du äta hela kartor, annars blir kroppen knäpp. Hormoner ska komma regelbundet så att kroppen är beredd och kan vänja sig.


   
SvaraCitera