Aviseringar
Rensa alla

Konstig prick i gommen


Ämnesstartare

Har haft en konstig prick uppe i gommen nu i flera veckors tid. Den är ca 1 halv cm lång och 1 halv cm bred. Den sitter ca 1 cm från tungspenen, i mitten vid den där randen som går fram mot tänderna. Huden runt om är ljusrosa, men pricken är röd. Inte blodigt röd, men definitivt synlig, märkbar skillnad. Det gör inte ont vid beröring. Kan tillägga att på ena sidan är halsmandeln större än den andra. Mycket rundare och mer utstående, men gör inte ont vid beröring. Blodkärlen framför halsmandeln på den sidan är mer synliga och röda (som pricken), men inte så jättestor skillnad från andra sidans nyanser ändå. Kommer ihåg att jag hade ont att svälja i 1-2 dagar för någon vecka sedan. Är inte förkyld eller något annat. Vad kan det vara?


   
Citera
Ämnesetiketter

ring 1177 (sjukvårdsupplysningen) och fråga


   
SvaraCitera

att mandlarna är asymetriska kan tyda på halsböld

har googlat massor då jag haft snoront i halsen ett tag[blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har googlat massor då jag haft snoront i halsen ett tag[blush]

när jag var på vårdcentralen blev hon som kolla i min hals förvånad att jag inte hade ondare med tanke på hur jag såg ut 😛


   
SvaraCitera

qazedctgb:

när jag var på vårdcentralen blev hon som kolla i min hals förvånad att jag inte hade ondare med tanke på hur jag såg ut 😛

fick penicillin när jag var på akuten[love]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

fick penicillin när jag var på akuten[love]

jag hade virus 🙁


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag hade virus 🙁

osis! [cool][wink]

Dold text: mår mycket bättre nu, gör ej ledsna, desperata trådar kl 5 på morgonen längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

att mandlarna är asymetriska kan tyda på halsböld

Om jag nu har en halsböld, kan den ha något samband med pricken? Var du röd runt omkring? Läker det av sig själv eller måste man kontakta sjukvården?


   
SvaraCitera

klamydia i halsen, man kan faktisk ha det. munhåleklamydia. om du haft munsex iaf [crazy]


   
SvaraCitera

Vårdis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

klamydia i halsen, man kan faktisk ha det. munhåleklamydia. om du haft munsex iaf

Borde jag inte fått det där nere också då? Har inte sugit av någon utan sex före/efter. Och har testat mig för klamydia... dock inte från svalget.


   
SvaraCitera

Elmas:

Borde jag inte fått det där nere också då? Har inte sugit av någon utan sex före/efter. Och har testat mig för klamydia... dock inte från svalget

du kan ju alltid göra... för säkerhets skull. har ej haft det så jag vet inte symptomen riktigt faktiskt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannnah:

du kan ju alltid göra... för säkerhets skull. har ej haft det så jag vet inte symptomen riktigt faktiskt..

Lite konstigt om det skulle vara något sådant... gjorde slut med mitt ex i juni och efter det fram till en månad sedan har jag inte varit med någon utom min nuvarande pojkvän. Och den där pricken var där när jag träffade honom.. [shake]


   
SvaraCitera

Elmas:

Om jag nu har en halsböld, kan den ha något samband med pricken? Var du röd runt omkring? Läker det av sig själv eller måste man kontakta sjukvården?

ingen aning, har ej haft halsböld. Det kan läka av sig själv tror jag, men du bör kolla upp det.


   
SvaraCitera