Aviseringar
Rensa alla

Konstig tanke


Ämnesstartare

debepe:

ngen aning (Du röstade på detta alternativ)

Förövrigt tycker jag du tänker på intressanta saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Förövrigt tycker jag du tänker på intressanta saker.

Eller hur! Det tycker jag också. Mina tankar är underskattade som fan
hela jag är underskattad, ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Eller hur! Det tycker jag också. Mina tankar är underskattade som fanhela jag är underskattad, ibland

Ja fascinerande skit, som en mycket rarare form av rasbiologi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

rasbiologi

yes[smile]!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Jo men jag tänker att instinkten styr oss lite och en instinkt kanske är att leta efter någon som kan tillföra bra gener till avkomman
för lika gener är aldrig bra, därför är det dåligt med incest och jag tänker mig att det främst är pga. att sannolikheten för att de dåliga generna upprepar sig hos avkomman, fördubblas men utöver det tror jag faktiskt att så varierad genuppsättning som möjligt är det bästa vilket resulterar i att motsatser fungerar bäst ihop.

mhm så tror jag också ^ ^
menade ba att i tillägg till det så finns massa annat som spelar in


   
SvaraCitera
Draug

debepe:

Ingen aning (Du röstade på detta alternativ)

aldrig tänkt på[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

menade ba att i tillägg till det så finns massa annat som spelar in

jo, men det är pga. vårt intellekt annars skulle vi nog inte göra de valen som vi idag gör angående allt[sad]


   
SvaraCitera
penja

debepe:

Ingen aning (Du röstade på detta alternativ)

men det verkar intressant. hoppas det ligger nått i det.
undra vad jag har för näsa förresten. uppåt tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

jo, men det är pga. vårt intellekt annars skulle vi nog inte göra de valen som vi idag gör angående allt

hur menar du nu? : o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

hur menar du nu? : o

att vi påverkas av psykologi och andra sociala sammanhang som har med vårt förnuft att göra, eftersom att vi kan tänka längre än individer som bara styrs av sina instinkter
typ... Hade ingen kunnat prata och utbilda sig, hade det vart nästintill omöjligt att sätta kraven "god verbal förmåga"+"utbildad" på en ideal partner, men eftersom att vi nu kan de två sakerna i vårt samhälle så är det oftast Ovanligt att söka någon stum som aldrig kommer vilja utbilda sig.

grava exempel som inte är så genomtänka så ifrågastt gärna om något verkar konstigt

penja:

uppåt

tkr bäst om uppåtnäsor, fast tycker det är lite konstigt eftersom att jag själv har det...
Å andra sidan verkar det som att folk med nedåtnäsor attraheras av mig och att jag drar mig till dem också. vet inte om jag upplever det så för att jag tänker i dessa banor men allt det här skrämmer mig lite... För jag tkr om ngn som jag tror har uppåtnäsa
:'( och han tkr om ngn med nedåtnära
snyft x 12930

penja:

hoppas det ligger nått i det.

... Så därför hoppas jag att det förekommer tusen undantag eller att det inte alls ligger något i det[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

att vi påverkas av psykologi och andra sociala sammanhang som har med vårt förnuft att göra, eftersom att vi kan tänka längre än individer som bara styrs av sina instinkter

Aa å i vår tur påverkar vi psykologi och sociala sammanhang

debepe:

typ... Hade ingen kunnat prata och utbilda sig, hade det vart nästintill omöjligt att sätta kraven "god verbal förmåga"+"utbildad" på en ideal partner, men eftersom att vi nu kan de två sakerna i vårt samhälle så är det oftast Ovanligt att söka någon stum som aldrig kommer vilja utbilda sig.

Jo det är mycket vi sätter ord på ock konstruerar på ett icke-materiellt plan, som vi sedan måste förhålla oss till

debepe:

grava exempel som inte är så genomtänka så ifrågastt gärna om något verkar konstigt

d lugnt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Aa å i vår tur påverkar vi psykologi och sociala sammanhang

Men... Jag tänker deterministiskt: vi påverkas av psykologin, därför kanske vi kan påverka psykologin. typ så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Men... Jag tänker deterministiskt: vi påverkas av psykologin, därför kanske vi kan påverka psykologin. typ så

Tänker du psykologin som läran, eller psykologin som hur vi är psykologiskt konstruerade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Tänker du psykologin som läran, eller psykologin som hur vi är psykologiskt konstruerade?

både ock, egentligen, men mest på läran om psykologin.
Typ olika inlärningssätt, att vi påverkas av saker omkring oss som gör att vi får en individuell uppfattning om hur vi vill att saker och ting bör vara osv osv
Men grunden till att vi blir så mentalt påverkade av omgivningen, är att vi inte enbart styrs av våra instinkter eftersom att vi kan tänka längre än, antagligen, andra individer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

både ock, egentligen, men mest på läran om psykologin.Typ olika inlärningssätt, att vi påverkas av saker omkring oss som gör att vi får en individuell uppfattning om hur vi vill att saker och ting bör vara osv osvMen grunden till att vi blir så mentalt påverkade av omgivningen, är att vi inte enbart styrs av våra instinkter eftersom att vi kan tänka längre än, antagligen, andra individer

Mh jo vi har ett medvetande i en annan grad
Klart vi påverkas utav miljö och dylikt, men jag tror att vissa saker är ursprungliga i vår natur och i världen kanske påverkan får en bort från sådant och så blir det massor förvirring, eller så är det inte så utan bara förvirring som orsaker en önska om att det finns en ursprunglig ordning


   
SvaraCitera