Aviseringar
Rensa alla

Konstig trötthet?!


Ämnesstartare

Nu när skolan precis börjat igen har jag känt mig trött i/efter skolan nästan varje dag.

Innan skolan började lanade jag hela helgen, så kan det ha något att göra med att jag är trött? att tröttheten liksom följt efter mig?

Har inte känt såhär förut, det var nu precis när skolan började.
Kan komma hem från skolan, käka, spela, sen somna vid 18 och vakna 21, sen lägger jag mig vid 22-23.

Vaknar vid kl 6 och är inte nå trött alls, vilket är helt weird därför att jag brukar vara skittrött precis innan lovet.

Är inte överviktig, äter ganska normalt, tränar nån gång i veckan.

Vad kan man göra för att få allt att bli normalt igen? Käka vitaminer?

------detta var första veckan-------

Andra veckan i skolan nu. händer samma sak - Kommer hem från skolan, sover ca 2 timmar. (16 till 18 typ) Går upp, käkar, sitter vid datan/lirar ps3, tränar, sen går jag och lägger mig vid kl 23.
Vaknar halv 5 pigg som en, jaa.
Varför blir det såhär? Jag äter helt normalt, går hem från skolan varje dag, så motion och friskluft får jag. Sen äter jag inte socker och sånt på vardagarna (nån enstaka gång ibland bara) Kan det vara att jag typ växer? är 170+ cm lång och väger typ 53-57kg (har alltid varit lite underviktig jao)

--------------------------------

Första veckan kände jag mig då trött både I och EFTER skolan.
Nu andra veckan går det faktiskt mycket bättre att koncentrera sig än förra veckan, sen är jag inte trött i skolan, utan bara efter.

Det blev lite konstigt skrivet, men ni förstår?


   
Citera
Ämnesetiketter

med andra ord så sover du mycket men är ändå väldigt trött?


   
SvaraCitera

sluta kattnappa på dagtid och börja drick kaffe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

med andra ord så sover du mycket men är ändå väldigt trött?

Sover på eftermiddan och på nätterna.
Det är just den där eftermiddags "luren", jag vill slippa.
Men jag vill heller inte gå omkring och kämpa emot min trötthet, bara för att jag ska slippa vakna kl 4-5 varje morgon.. då sover jag hellre!

dysentery green:

sluta kattnappa på dagtid och börja drick kaffe.

Hatar kaffe.
Skulle sluta om jag kunde :/


   
SvaraCitera

XUSE:

Skulle sluta om jag kunde :/

om du börjar dricka kaffe så kan du inte sova dagtid. [y]


   
SvaraCitera

men herregud, det är väl fan bara att INTE lägga sig i sängen eller soffan när du kommer hem så du inte kan somna? gör något annat trevligt likt betapet.


   
SvaraCitera

gå och testa ditt blod. Kolla järnvärde.


   
SvaraCitera