Aviseringar
Rensa alla

Konstiga fobier


Moxzen
Ämnesstartare

Har ni några andra fobier om men bortser från konstiga och annorlunda. Kan va vanliga.


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

elverpigen:
men fattar ni att fobi är att vara så jävla rädd att livet påverkas enormt negativt? Rädsla för att bli blind när folk leker med laserpekare är ju befogat och att helst inte få cancer är ju också helt normalt

Ja det vet jag. Därför så får jag ofta panik när jag går på tåg eller buss. Sätter mig ofta närmast busssörren. Påfartssträckor är jag skit skraj för och min fobi av att falla gör så att jag inte kan vara på lekland med min lillebror


   
SvaraCitera

Kan bidra med en jag har men som troligen inte är ovanlig.

Ormar

Klarar inte av de men på bild går det någorlunda bra.


   
SvaraCitera

Moxzen:

Ja det vet jag. Därför så får jag ofta panik när jag går på tåg eller buss. Sätter mig ofta närmast busssörren. Påfartssträckor är jag skit skraj för och min fobi av att falla gör så att jag inte kan vara på lekland med min lillebror

försök behandla dem ev med stöd av psykoterapeut? 🙂


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

Clown och haj fobi har jag också


   
SvaraCitera

Vet inte om detta är ovanligt eller konstigt. Men jag är verkligen rädd för Raketer och smällare. Blä usch. Ryser bara jag tänker på det. :s


   
SvaraCitera

Hade fobi för trollsländor men tycker nu mest att de är äckliga


   
SvaraCitera

Men räknas inte en rädsla för en fobi när man fått ett "utlåtande" från en doktor eller har jag fel?


   
SvaraCitera

Armagedda:
Har fobi mot Laserpekare.
Tycker inte det är löjligt dock, utan jag snackar om starka lasrar som kan göra en blind innan du ens blinkat.

Fyfan för folk som håller på och lyser mot personer med dem.

Grön laserstråle är farligare än den röda.


   
SvaraCitera

Hade vattenfobi när jag var yngre och vågar fortfarande inte dyka.


   
SvaraCitera

sicilianmind:
Men räknas inte en rädsla för en fobi när man fått ett "utlåtande" från en doktor eller har jag fel?

typ, eller när rädslan är SÅ stor och allvarlig att den kraftigt begränsar livet. Typ jag kanske är skiträdd för att klappa getter, men det är ju ingetproblem för mig som tex social fobi är. 


   
SvaraCitera

Lina_:

Grön laserstråle är farligare än den röda.

I know! Eller ja, det beror ju på ju på watt. Men om en röd och grön har samma watt är grön farligare pga av våglängden.

Usch, ryser när jag predikar om detta.


   
SvaraCitera
Moxzen
Ämnesstartare

Schism:
Hade vattenfobi när jag var yngre och vågar fortfarande inte dyka.

Oh fan! Jag vågar inte simma för långt ut i havet för jag är livrädd att det ska dyka upp en haj. Dock så går det bra i Sverige, men kan även bli smått rädd när pappa simmar bredvid och börjar nynna hajlåten:S


   
SvaraCitera
höna

Inte askonstigt men har fobi för spindlar


   
SvaraCitera

Fobi för sprutor och har haft det så länge jag kan minnas. Så att gå till doktorn och ta spruta är inte det lättaste för har en himla sprutfobi.


   
SvaraCitera