Aviseringar
Rensa alla

Konstiga lagar!


Ämnesstartare

Många av de där är ju bara hittepå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Frankrike
I Paris är det förbjudet för kvinnor att gå i byxor... enbart kjol o klänning är tillåtet. Man kan dock söka om dispens hos Polisen som själva går i byxor!

Är det sant? Känns som att jag är dum om jag inte har hört det och ännu dummare om jag tog det seriöst ifall du var oseriös. Men jag är ju dum, så det går ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

I Paris är det förbjudet för kvinnor att gå i byxor... enbart kjol o klänning är tillåtet. Man kan dock söka om dispens hos Polisen som själva går i byxor!

haha nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vad fan. Du glömde USA.

I "min" delstat Oregon är det olagligt att tanka sin egen bil, de har anställda för det. Hahaha min bror höll på att skratta ihjäl sig när vi kom till macken, det var så komiskt alltihop.
Leende snygga studenter som frågar om de inte ska putsa framrutan också är däremot ett stort plus, så varför klaga egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Väldigt 1800-tal.

soimpolite:

Är det sant? Känns som att jag är dum om jag inte har hört det och ännu dummare om jag tog det seriöst ifall du var oseriös. Men jag är ju dum, så det går ihop.

isola:

haha nej

De som styr i Paris har den här lagen just för att Paris ska vara världens modestad o modecentrum #1. I gammal traditionell modestil SKA kvinnan gå i kjol o klänning o inget annat. Byxor är till för männen. Byxor ÄR manligt o det ska INTE kvinnan bära. Enl de styrande i Paris!!! [smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

De som styr i Paris har den här lagen just för att Paris ska vara världens modestad o modecentrum #1. I gammal traditionell modestil SKA kvinnan gå i kjol o klänning o inget annat. Byxor är till för männen. Byxor ÄR manligt o det ska INTE kvinnan bära. Enl de styrande i Paris!!! ... ...

men är du dum?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

De som styr i Paris har den här lagen just för att Paris ska var

Jag googlade lite ouppmärksamt tidigare och jag tror att jag hittade att det varit lag på 1800-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men är du dum?[rolleyes]

NEJ! Jag är inte dum!!! Jag bara berättar om vad det är för kommunallagar som gäller i Paris. Hela den här tråden heter Konstiga lagar! om du inte har fattat det! Konstiga lagar som fortfarande gäller i olika länder. Hajjar du???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

lagar som fortfarande gäller i olika länder

och då frågar jag dig igen:

isola:

men är du dum?

Tror du verkligen på att det är så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yourockmyworld:

Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar.

lol


   
SvaraCitera

yourockmyworld:

Kvinnor får inte vara barbröstade i Liverpool, förutom om de arbetar i affärer som säljer tropiska fiskar.

Den var bäst [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Jag googlade lite ouppmärksamt tidigare och jag tror att jag hittade att det varit lag på 1800-talet

Hur gammal lagen är har jag ingen aning om. Hörde det själv på radion för en tid sedan. Lagen har aldrig blivit ändrad så den gäller än idag fast ingen följer den naturligtvis. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Hur gammal lagen är har jag ingen aning om. Hörde det själv på radion för en tid sedan. Lagen har aldrig blivit ändrad så den gäller än idag fast ingen följer den naturligtvis.

Källa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

och då frågar jag dig igen:

isola:

Tror du verkligen på att det är så?

Jag har väl svårt att tänka mig att "Vaken" som går i SR P3/P4 om nätterna som just satt o redogjorde för många av de lagar som just den här tråden handlar om sitter o hittar på just den specifika lagen som gäller i Paris. Vad har SR för anledning till det?

Tyckte du inte att det fanns fler flummiga lagar i den här tråden som du kan ifrågasätta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Källa

"Vaken" som går i SR P3/P4.


   
SvaraCitera