Aviseringar
Rensa alla

Konstiga "känslor"?


Storchen84:

Tänkt på att du kan vara el-allergiker?

Ja, fast det är i så fall en mycket mild form. Trodde de som var det spydde i närheten av en glödlampa typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Hur kan du vara så säker på att det är just adrenalin?

kan ju inte säga helt säkert att det är just det [smile]. men utövar ganska mycket extrem sporter så jag är ganska välbekant av adrenalinet och känslan är i princip detsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Idag så finns det ju knappt tjock-tv i några hem (tror jag?), men om någon känner igen sig i det jag beskrev och upplever/har upplevt liknande så säg gärna till.

Skulle gissa på att det antingen är:
60 Hz brummet kanske. Det brukar jag höra från TV-apparater (men jag håller med om att det är mer från tjock-TV-apparater). Detta kan man höra de flesta transformatorer.

Men det hör man ganska tydligt och jag känner igen "känslan" som du beskriver. Jag tror däremot att det är ett ljud eller en ton som för det första är väldigt hög.
Jag har fått samma känsla när jag gör hörseltester och till slut blir det inte direkt att man hör ljudet utan men bara "märker" eller känner det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Ja, fast det är i så fall en mycket mild form

Uppmärksammade detta ifall det skulle förvärras, trots att jag inte har den blekaste om hur något sådant förvärras - eller ens uppstår för den delen. Men jag känner en som känner en vars farsa är extremt elallergiken. Funkar inte alls i närheten av el. Han kan inte vara i närheten av en mobiltelefon utan att bli illamående. Han sover och liknande i en stuga utan någon el alls. Men tänk att bli illamående av att vara i närheten av mobiltelefoner - något som mer eller mindre alla har - hur svårt det är att funka då... Håll koll på det så det inte blir värre. Om det nu finns saker man kan göra för att det inte ska förvärras så vidta dom åtgärderna så att ditt fall inte går så långt.

Nehas:

utövar ganska mycket extrem sporter så jag är ganska välbekant av adrenalinet och känslan är i princip detsamma.

Jaha men då är det en helt annan femma, då är det inte helt omöjligt, och är det sant så är det coolt, men jag är ändå lite skeptisk, det låter ändå lite "extremt" att kunna frigöra adrenalin på beställning. Det kan ju vara så att du upplever det enbart rent psykiskt på ett sätt jag inte riktigt vet hur jag ska förklara... eller kanske att du av någon anledning får samma känsla av endorfiner eller liknande.

Myksa:

Detta kan man höra de flesta transformatorer

Jag vet precis vad du menar, men det av transformatorer är inte samma som med tv. TV = hög ton, transformatorer en distinkt (ibland mycket) lägre ton än den jag pratar om. Sen finns det ju också väldigt uppenbara brummande lysrör som mer eller mindre alla lägger märke till.

Myksa:

Jag har fått samma känsla när jag gör hörseltester och till slut blir det inte direkt att man hör ljudet utan men bara "märker" eller känner det

I mitt yrke krävs det att man tar ett nytt läkarintyg vartannat år - vilket innebär hörseltest vartannat år. Och jag känner igen det du skriver. Det känns som att det hörs, men ändå inte helt säkert. Jag brukar trycka för att jag ju hör, och jag har aldrig fått påpekat att "du tryckte när det inte var någon ton". Det enda jag fått påpekat är att jag har aningen nedsatt hörsel på vänster öra, men ändå inget märkvärdigt. Dock så kan det man får höra vid hörseltest inte jämföras med den känsla jag får av tjock-tv. Bara för att få det sagt och klargjort.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan också höra elektronik ibland, speciellt mobilladdare. Kan ibland inte ladda mobilen under natten för jag hör hur den susar.

Ibland kan jag också få väldigt ont typ handleder, armveck eller knäskålarna, men jag kan inte beskriva smärtan och jag kan inte heller riktigt lokalisera vad det är som gör ont och varför.

Är inte åksjuk eller sjösjuk på något vis, men står/sitter framme på en båt och ser där båten delar vattnet mår jag ofattbart dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland kittlar d i snopp1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grief:

Kan ibland inte ladda mobilen under natten för jag hör hur den susar.

Provat o byta laddare? Så det inte är nåt fel på just den så att det kan börja brinna eller nåt. Hade jag gjort direkt om jag hade haft en som susat...

Dan_the_ironman:

ibland kittlar d i snopp1

hahahahhahah random shit is random[bigsmile]

[love]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Men tänk att bli illamående av att vara i närheten av mobiltelefoner - något som mer eller mindre alla ha

Får alltid jättemycket huvudvärk och illamående om jag pratar i en mobiltelefon en längre stund, men jag har alltid varit lite känslig för elgrejer, vet inte om jag tycker det blivit värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Provat o byta laddare? Så det inte är nåt fel på just den så att det kan börja brinna eller nåt. Hade jag gjort direkt om jag hade haft en som susat...

Hör andra laddare susa också. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte bara komma in och säga att el-allergi och strålningskänslighet är helt påhittat och finns ej.

Allt detta är psykologiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

är helt påhittat och finns ej

Om det är sant så är du också påhittad[tired]

[love]


   
SvaraCitera

får känslor i mitt kön när jag pillar mig i naveln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

får känslor i mitt kön när jag pillar mig i naveln.

Dagens!

[love]


   
SvaraCitera

Storchen84:

Dagens!

Pröva själv och känn känslorna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Pröva själv och känn känslorna

Haha alltså det händer att jag pillar mig i naveln, dock delar jag inte din upplevelse (tyvärr?)[crazy]

[love]


   
SvaraCitera