Aviseringar
Rensa alla

konstiga saker jag får dåligt samvete pga.


Ämnesstartare

oooh frisören

jaag hatar verkligen när frisörer försöker prata med mig och jag ger kortfattade svar.. typ dödar konversationen innan den ens börjat. 🙁 Så tänker jag på de ett tag o börjar fråga saker även fast att jag verkligen hatar att prata med en okänd bland andra okända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast det var kanske inte så konstigt att få dåligt samvete över


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var yngre, 5-12, och såg folk som inte såg ut att må bra mådde jag dåligt över det i flera dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
oooh frisören

jaag hatar verkligen när frisörer försöker prata med mig och jag ger kortfattade svar.. typ dödar konversationen innan den ens börjat. 🙁 Så tänker jag på de ett tag o börjar fråga saker även fast att jag verkligen hatar att prata med en okänd bland andra okända.

Ja så är det för mig med 🙁 Frågar löjliga saker också, kan inte komma på nåt 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: 2.  att bli serverad mat på restaurang.  (speciellt i utlandet med tanke på deras löner osv.)

detta hade jag riktigt dåligt samvete över när jag var i Indien, vi fick liksom bra mat för 10-20 kr. vi lämnade alltid lite dricks men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick även dåligt samvete över att indierna behandlade oss som vi var bättre bara för att vi var vita.. speciellt en gång när vi skulle kolla på en danstävling, då fick vi sitta längst fram och de serverade oss kaffe. försöker tänka att det tillhör deras kultur att behandla gäster med respekt, men usch vad hemska vi kände oss när vi fick privilegier för att vi var vita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: 1. att gå förbi städerskor i trapphuset/korridorn. jag vet inte varför detta ger mig ångest, men jag får så himla dåligt samvete av det. brukar låsa in mig i rummet tills de försvinner.

Säg hej väl. Ett hej betyder ibland mer för en människa än man kan tro.


   
SvaraCitera

När jag ska vara social och inte kan vara trevlig och få till en skön stämning pga att jag är cepe.

Fast är inte så jobbigt längre dock. Hittat lugnet i det typ. Det är bara lite jobbigt när det väl händer.. och sen lyssnar man på kanye west och tänker åt helvete med världen ändå?

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:  usch vad hemska vi kände oss när vi fick privilegier för att vi var vita.

de har vi ju hela tiden


   
SvaraCitera

Tycker inte vi ska skämmas över det. Vi har ju jobbat för det! Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: de har vi ju hela tiden

ja, men det blev så väldigt tydligt i den situationen. 


   
SvaraCitera
Kudhos

När jag läser gruppmedlemmarnas arbeten och de stavar och särskriver allt. På svenska och engelska. Nu är ju inte JAG någon mästare i språk. Men ibland får jag dåligt samvete vetandes att de skriver aktivt på olika platser. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Censur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag klagar om skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag helt enkelt bara klagar, t ex åååå de e brödsmulor på (våra sköna säten) på bussen 


   
SvaraCitera