Aviseringar
Rensa alla

konstiga tankar.


Ämnesstartare

Tja! [smile] vet inte om den här tråden är felplacerad. Men på sistone har jag börjat få en massa konstiga tankar och undrar om jag är ensam om det :S det är typ en känsla i huvudet som inte går och "tänka bort" föreställ dig en rosa elefant, sedan försöker du tänka bort den. Det gick inte eller?. För mig är det en känsla ist för elefanten, måste koncenterar mig på vad jag tänker. Alltså förr kunde jag bara gå upp ur sängen och börja tänka på saker automatiskt. Nu känns det som att jag måste sköta det manuellt. Kan inte längre fundera på nått och njuta av en tanke eller ett minne [sad]. Den här sommaren har jag hela tiden och gått runt och fokuserat på min andning då jag var rädd för att jag skulle få astma. Haha låter helt sjukt, nu när oron är över så känns det som att jag inte kan minnas saker eller tänka som vanligt, kanske min hjärna som måste återhämta sig?? kanske blir så när man går runt i 2 månader och oroar sig nonstop och inte tänker på nått annat? nu blev det en lång text. Men jag hoppas att någon förstår och kan komma med förslag på hur jag ska kunna SLUTA FOKUSERA PÅ HUR JAG SKA TÄNKA, utan fokusera på själva tanken ist :). Btw när jag fokusera för mycket så kan det hända att jag blir yr osv.


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Försök tänka på att ta det lugnt så kommer nog tankarna tillbaka [bigsmile]


   
SvaraCitera

du kanske är hypokondrisker


   
SvaraCitera

Highasif:

SLUTA FOKUSERA PÅ HUR JAG SKA TÄNKA

Det är ju ungefär som när någon säger "tänk inte på din andning, blinka inte automatiskt" osv, bry dig inte så går det över. Om det börjar bli jobbigt (tänkter på astmarädslor) så kan du ju söka dig till kuratorn osv.


   
SvaraCitera

Fattar typ. Varje gång jag står på tunnelbaneperrongen måste jag hejda mina återkommande tankar om att hoppa ned på spåret, eftersom de tankarna skrämmer mig. Så jag måste tvinga mig själv att tänka på någonting annat. Om jag inte gjort det hade jag varit stendöd nu. No bullshittin'.

He he


   
SvaraCitera

det låter som du lider av någon form av ånghäst.
känner igen det där med andningen ovh jag har panikångest etc.

jag tycker att du ska kolla upp'et med vårdcentralen, kanske träffa någon att prata med om dina upplevelser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Fattar typ. Varje gång jag står på tunnelbaneperrongen måste jag hejda mina återkommande tankar om att hoppa ned på spåret, eftersom de tankarna skrämmer mig. Så jag måste tvinga mig själv att tänka på någonting annat. Om jag inte gjort det hade jag varit stendöd nu. No bullshittin'.He he

Fy, tvångstankar


   
SvaraCitera

Highasif:

SLUTA FOKUSERA PÅ HUR JAG SKA TÄNKA,

Du kan har en "period av tvångssyndrom" bestående av tvångstankar.. om det håller i sig ett bra tag och inte blir bättre så borde du kolla upp det så den inte blir sk kronisk OCD för det är ett jävla helvete att leva med och plågar en ständigt..


   
SvaraCitera