Forumet - konstigt

konstigt

206 0 35
när jag var mindre hade jag en tant i huvudet som hånade mig och fick mig alltid att må dåligt. hon såg ut som min mamma fast en äldre version. jag såg henne ofta sitta på en pall med endast ett ben i golvet skrattandes. hon dök ofta upp när jag borstade tänderna i badrummet eller när jag gick till bilen på parkeringen. min kompis har också haft denna hånande tant i huvudet när hon var yngre.
är det någon annan som känner igen sig? vad kan det bero på?

Spana också in:

antrax:

Haft ofta bara miniversioner av mig själv i huvvet. Har du testat att prata med den där tanten?

okej. men den versionen var inte en ond dig eller vad man ska säga? jag kommer inte ihåg riktigt.. tror jag kanske sa åt henne att sluta fast jag tänkte det bara, sa det inte högt. men då blev hon värre, jobbigare och ännu tydligare om jag minns rätt. och det var omöjligt att "ignorera" henne.
kinks:

men den versionen var inte en ond dig eller vad man ska säga?

Alltså jag har ju satt ansikte på den negativa mig som har dåligt självförtroende, men "ser" inte den personen om jag inte vill.
Sedan tänker jag att jag har små jag som arbetar i mitt huvud och försöker hålla ordning och reda och arkiverar saker jag lär mig... [blush] Men det är ingenting som jag inte kan stöta bort om jag vill.
Har däremot dumma tankar som vägrar släppa taget.

kinks:

sa det inte högt. men då blev hon värre, jobbigare och ännu tydligare om jag minns rätt. och det var omöjligt att "ignorera" henne.

Du har kanske satte ansikte på skam- och skuldkänslor. Pikade hon dig för saker du gjorde eller var hon bara allmänt störig?