Aviseringar
Rensa alla

Konstigt gojs i bibeln


Ämnesstartare

Jag har läst lite i bibeln fast jag inte är kristen och har en fråga till någon kristen.

I andra moseboken skickar gud 10 plågot mot egypten för att farao ska släppa ut folket osv osv. Farao lyssnar inte på Moses hotelser om plågor och säger sedan att han ska släppa folket men sen gör han det inte ändå osv. Nu till det konstiga; det står på flera ställen "Men Herren gjorde farao hård och obeveklig: han ville inte släppa dem". Betyder inte det att gud har fråntagit farao hans fria vilja genom att ändra på honom så att han blev elak? Han fifflar ju till och med med den fria viljan åt fel håll. Någon som har en förklaring?


   
Citera

Mikroanka:

Jag har läst lite i bibeln fast jag inte är kristen

För att kunna hata en religion så måste man tyvärr kunna veta vad dom står över ;D

Mikroanka:

Någon som har en förklaring?

Jag skulle vilja säga nej men dom har säkert fått denna frågan förut. Ja "dom" de knasbollarna som tror på gud. och svarat med något dom har hittat på [wink] evolution är bevisad ändå så fortsätter dom religösa idioterna på[n]


   
SvaraCitera

Netherlick:

evolution är bevisad

nej, inte riktigt bevisat.

Netherlick:

bevisad ändå så fortsätter dom religösa idioterna på[n]

det står saker om evolutionen i de heliga böckerna, det är det som är läskigt.

Netherlick:

idioterna

de är inte idioter för att de inte tror på samma saker som dig.


   
SvaraCitera

den där boken är så fylld med motsägelser att den inte borde läsas, än mindre tas på allvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

För att kunna hata en religion så måste man tyvärr kunna veta vad dom står över ;D

måste erkänna att det nästan bara är därför jag läser den xD Sen hatar jag egentligen bara bokstavstrohet, det är ju bara dumt att anpassa sitt liv efter en bok och ta allt som står i den för sanning utan att faktiskt tänka själv.


   
SvaraCitera

Netherlick:

evolution är bevisad

Det är bara en teori.


   
SvaraCitera

OF 5:

en där boken är så fylld med motsägelser att den inte borde läsas

"Gud skapade människan för att vi skulle värna om våran jord"

Vi tar väl hand om den tycker jag [zzz]


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

det står saker om evolutionen i de heliga böckerna, det är som är läskigt.

Vad står det då?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Vi tar väl hand om den tycker jag

ja visst mycket bra


   
SvaraCitera

herren lurade moses


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

det står saker om evolutionen i de heliga böckerna, det är det som är läskigt.

I så fall motsäger ju bibeln sig själv, igen, eftersom att den faktiskt börjar med att säga att människan skapades av ett revben. Revben och apor är inte riktigt samma sak enligt mig.


   
SvaraCitera

Mikroanka:

så fall motsäger ju bibeln sig själv, igen, eftersom att den faktiskt börjar med att säga att människan skapades av ett revben. Revben och apor är inte riktigt samma sak enligt mig.

nej, jag menade koranen, där står det om big bang och massa andra saker.

​för mer info


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

de är inte idioter för att de inte tror på samma saker som dig.

asså jag menade kanske inte själva människorna som tror på de(uttryckte mig kanske lite fel) utan mer på religionen i helhet

Kakaoxo:

nej, inte riktigt bevisat

Igns:

Det är bara en teori.

jo jag vet men de finns nästan bevis för att religion är bullshit. Sen så "vet" jag att religion är skitsnack för att de finns så mycket hål som dom alltid försöker fylla i biblen samt att dom ändrar på allting. Sen stämmer den inte alltid med sig själv -.-


   
SvaraCitera

Netherlick:

jo jag vet men de finns nästan bevis för att religion är bullshit.

1+1 är nästan 3, betyder det att svaret är 3?


   
SvaraCitera

Netherlick:

jo jag vet men de finns nästan bevis för att religion är bullshit

okej, vad är beviset?


   
SvaraCitera