Aviseringar
Rensa alla

Kontakt


Ämnesstartare

Hej jag är en kille som är 15 år gammal.

Jag har under en längre tid tyckt om en tjej som går i klassen under mig. Jag tror hon skulle känna igen mig om hon såg mig, men vad jag vet tycker hon att vi åttor är jättetråkiga, att hon knappt vet vem någon är. 

Hur ska jag ta kontakt med henne? jag har ungefär hennes nummer, hennes kik. Min magkänsla säger att det kommer bli dåligt. Om jag ska dra iväg ett sms, vad ska jag skriva? och vad ska jag leda in konversationen till? Jag vet ungefär vad hennes intressen är, träna är det vi har mest gemensamt. 

Edit: jag uppdaterar lite, hur ska jag ta kontakt med någon jag känner rätt bra och tycker om? En jag nästan vet allt om, jag ser ingen genväg till en konversation när man kan fråga en massa..


   
Citera
Ämnesetiketter

Hej, du!

Om du verkligen vill ta kontakt med henne så ska du börja med att hälsa på henne när ni ses.. Sedan några dagar efter kan du skriva till henne på kik, om inte hon har hörts sig innan.. Ta bara inte allt på en gång Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi känner knappt varandra någonting, kommer inte hon tycka det blir extremt märkligt om en nästan främling säger hej?


   
SvaraCitera

(om hon nu har facebook så) bli vän med henne på facebook, vilket får henne att känna typ jaha där kom han och sen kommer hon antagligen kolla igenom din profil och så ser hon antingen att du kanske är rolig smart söt eller tvärtom (det beror ju liksom på hur du är)

om du är ganska modig av dig, så messar du henne och säger tja, det är d/n från klassen över jag har sett dig och du är sjukt vacker,

vilket kommer göra att hon antingen blir sjukt glad att en snygg kille från klassen över tycker hon är söt och så visar hon sina kompisar och alla hypar över det du skrev osv

eller.. så tycker hon bara att du är äcklig för att du skriver till en yngre, det beror ju liksom på vem hon är och hur hon är.

så antingen är du modig eller så kör du på små steg typ facebook sen kika/messa osv gilla hennes bilder på instagram och säg att hon är söt,

eller så kan du berätta för dina kompisar att du gillar henne och då kommer de säkert sprida till flera personer som då till slut kommer komma till hennes kompisar och de säger till henne Glad

good luck pal!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag uppdaterar frågan lite. När det väl kommer till att snacka med en man inte känner är det lättare än med någon man känner. 

Men någon man inte känner är det ju bara att fråga om fritidsintressen sen brukar man alltid hitta något att prata om. Men med någon man känner, där kommer problemet. Jag vet hennes fritidsintressen o allt sånt, hur fortsätter man en konversation från den utgångspunkten?


   
SvaraCitera