Aviseringar
Rensa alla

Kontaktannons: Dra roliga skämt och prata om saker resten av kvällen


Ämnesstartare

Hej. Ikväll jobbar jag med exakt INGENTING och har Tinychat blockerat från jobbet.

Inbjuder därför alla som bryr sig om mig att skicka ett PM eller dra ett skämt i den här tråden, så jag kanske inte dör helt av tristess. Du måste inte komma på något vitsigt med PMet, det är okej att skriva tråkiga saker också.

Tack. [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Bombarderad med snuskiga pm nu eller? [wink]

Anyways, har inget för mig så kan hänga här. Jag har inga skämt på lager just nu dock. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grums:

Bombarderad med snuskiga pm nu eller? [wink]

Nej, bara jag som fått starta alla konversationer. [sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Nej, bara jag som fått starta alla konversationer.

Folk är väl för blyga helt enkelt. Du får se det så. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grums:

Folk är väl för blyga helt enkelt. Du får se det så. [sad]

Har fått ett nu. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste du att öborna på påskön dyrkade fregattfåglar som aldrig såga landa på ön utan bara cirklade kring i luften. Tänk att som väldigt strandsatt påsköbo dyrka och trängta efter de mystiska (och på sätt och vis frånkopplade) flygfänas frihet och övervinnande av den barriär som mark och hav innebar för dem.

Fåglarna var dock kända för att häcka på en liten kal ö invid påskön och det var tradition för präster i fågelmanskulten att välja ut en ung man som skulle paddla med kanot ut till ön, stjäla ett ägg och simma tillbaka till hemön med ägget i en korg på pannan, för att sen ge ägget till prästen som vid sin konsumtion av det blev fullvärdig länk mellan deras värld och skaparguden Makemake som var till hälften människa, hälften fågel. Prästen tjänade som förkroppsligande länk med himlavalvet men inte mycket mer, i sitt förbund ingick de i ett asketiskt eremitleverne och sov i avlägsna stenhyddor dit öborna bar mat och nödvändigheter.

Visste du att ett transneptunskt objekt i Kuiperbältet benämnts just Makemake efter Påsköbornas skapargud? Det är en miniplanet med en diameter på dryga 460 mil.

vsg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska jag slussa mina inlägg för att sprida ut the Fun över en längre period!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh
shittyaskscience!!

If guns don't kill people, people kill people; does that mean that toasters don't toast toast, toast toast toast?

If jellyfish are 99% water. If I inject 1% of water into it. Will it turn into water?

If you averaged out all the clocks in the world, would you get the exact correct time?

If E=MC^2, why isn't Elephant spelled MC^2LMC^2phant?

Why didn't Schrödinger just use glass for the box?

If 4 out of 5 people suffer from diarrhea does that mean the fifth one enjoys it?

You are stuck in a room with a horse forever. There is no way out. The horse has no food. You are tied to a wall, naked. You are being intravenously given all nutrients to survive, and your excrement is being removed, as is the horse's. Does the horse try to eat you ever? Or does it just die?

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

vsg

Det här var ett bra inlägg. Det gillar vi.

Hehe har läst shittyaskscience-rubrikerna. <3
Gillar denna mest: http://www.reddit.com/r/shittyaskscience/comments/qve6e/if_humans_can_grow_up_to...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Hehe har läst shittyaskscience-rubrikerna. <3
Gillar denna mest: http://www.reddit.com/r/shittyaskscience/comments/qve6e/if_humans_can_grow_up_to...


Ja 😀 Upptäckte det igår vid 04.00 typ, blev så tagen av en så stor uppsättning personer som satt framför sina skärmar och ansträngde sig för att komma på så dumma frågor som möjligt. <3

Läste du den i riktiga askscience om den perfekta sfären?

Om en hypotetiskt given perfekt sfär ligger mot en perfekt platt yta ger matematik en kontaktyta (gränsvärdet för den) på 0 och odefinierat tryck. Men det är ju egentligen inte ett matematiskt objekt så om man ska tänka med fysik eller någe, så givet att sfären står stilla, så blir kontaktytan tre atomer.

vsg


   
SvaraCitera
höna

frukt:

If 4 out of 5 people suffer from diarrhea does that mean the fifth one enjoys it?

haha[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad jobbar du med om man får fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Ja 😀 Upptäckte det igår vid 04.00 typ, blev så tagen av en så stor uppsättning personer som satt framför sina skärmar och ansträngde sig för att komma på så dumma frågor som möjligt. <3

Haha ja! Roligaste subredditen just nu. <3

frukt:

Läste du den i riktiga askscience om den perfekta sfären?

Ja. Har varit instängd på ett hotellrum hela dagen, inte gjort annat än att bläddra reddit. :$ Läste början av tråden men blev distraherad av något annat strax efteråt heh.

Var lite av en ögonöppnare om komplexiteten i relationen matematik<->fysik. Önskar att jag byggde mer intresse åt det hållet i skolan, skulle nog inte orka sätta mig in i det nu.

S3ON:

Vad jobbar du med om man får fråga?

Frilans inom webb. Just nu nedflugen till skåne för att utbilda och supporta journalisterna på en viss tidning i deras nya publiceringssystem. Nu har de hunnit lära sig det mesta, så jag sitter jour och lallar på internet om nätterna tills något går sönder. Annars är det gränssnittsprogrammering, phpkod och några designgrejer som betalar hyran oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Ja. Har varit instängd på ett hotellrum hela dagen, inte gjort annat än att bläddra reddit. :$ Läste början av tråden men blev distraherad av något annat strax efteråt heh.

Fan då har jag ju inget att komma med. 🙁

De här då?
http://www.flickr.com/photos/wwwjwfrankcom/5766079487/lightbox/

Rymdpirat:

Var lite av en ögonöppnare om komplexiteten i relationen matematik<->fysik. Önskar att jag byggde mer intresse åt det hållet i skolan, skulle nog inte orka sätta mig in i det nu.

Ah, typ som att jag har skitsvårt för politik och politisk filosofi.

Jag vet inte om det är så komplext samband, kanske ba jag som är obildad men att sfären rent matematiskt har kontaktytan noll har bara med ren matte och geometri att göra. Det och de tre atomerna är bara två olika sätt att resonera.

En cirkel kan man säga har oändligt många sidor, så "sidan" eller punkten som sfären ska vila på är i oändlig regress som går mot noll.


   
SvaraCitera