Aviseringar
Rensa alla

Kontaktannonser


Ämnesstartare

Jag tycker att forumreglerna borde skrivas om och inkludera en separat punkt som tydligt klargör att kontaktannonser inte är tillåtet. Som det är skrivet nu så känns det inte omöjligt att en del av de kontaktannonstrådar som postas helt enkelt är skrivna av personer som inte förstått reglerna.


   
Citera
Ämnesstartare

Tror alla regelomskrivningar tyvärr lär dröja till UM6.

Jag vill fortfarande ha bort den där jeflarns §19!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan det inte göras en forumkategori för just kontaktannonser
Ibland har man faktiskt behov att lägga ut en kontaktannons! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ "Är du min dröm[kön]"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker ni ska kasta den reglen och låte folk göra annonser för sina företag. Förstår inte vad som är fel med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag vill fortfarande ha bort den där jeflarns §19!

Det vore också bra, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Illyren:

jag tycker ni ska kasta den reglen och låte folk göra annonser för sina företag. Förstår inte vad som är fel med det.

Rimligtvis så vill de väl dra in pengar på sina reklamplatser för att kunna hålla sidan igång. Är inte fullt så effektivt om någon likagärna kan göra reklam genom att skapa en användare och göra reklam på det sättet.

Samt, du är bara sur för att du inte får göra reklam för ditt porrföretag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Illyren:

jag tycker ni ska kasta den reglen och låte folk göra annonser för sina företag. Förstår inte vad som är fel med det.

Det skulle bli grymt irriterande och forumet skulle översvämmas av "klicka på den här länken så jag får något skit gratis" länkar

För övrigt så undrar jag varför UM-träffar™ inte omfattas av kontaktannonsregeln


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Kan det inte göras en forumkategori för just kontaktannonser
Ibland har man faktiskt behov att lägga ut en kontaktannons! [no-no]

Illyren:

jag tycker ni ska kasta den reglen och låte folk göra annonser för sina företag. Förstår inte vad som är fel med det.

Jag gissar på att YouMeet inte är intresserade av att få sitt eget företag förvandlat till ett gula sidorna för snorvalpar med för stort ego och för lite självinsikt. [no-no]
Men "your guess' as good as mine".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Rimligtvis så vill de väl dra in pengar på sina reklamplatser för att kunna hålla sidan igång. Är inte fullt så effektivt om någon likagärna kan göra reklam genom att skapa en användare och göra reklam på det sättet.
.

okej, en begränsad kontaktannonsregel som skulle innebära ett sådana reklam som ni tänker på förbjuds, d.v.s företag som spamma, gå med här, gå med där. m.m.

Men däremot enskilda personer tycker jag ska tillåtas att göra "mindre" reklam för något nystartat företag som kanske lockar folk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Illyren:

Men däremot enskilda personer tycker jag ska tillåtas att göra "mindre" reklam för något nystartat företag som kanske lockar folk.

Dessutom är min vilda gissning att ett sunkigt porrföretag av ett gäng pojkspolingar featuring random utnyttjade horor är den första sammarbetspartner ägarna till en ungdomssida vill ha. Men det är bara en gissning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad_Hoc:

För övrigt så undrar jag varför UM-träffar™ inte omfattas av kontaktannonsregeln

det känns som att kontaktannonsregeln mest finns där för att kunna åberopa när det känns vettigt, vilket är en rätt bra grej, i många fall. dock så vore ju en konsekvent regel bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dessutom är min vilda gissning att ett sunkigt porrföretag av ett gäng pojkspolingar featuring random utnyttjade horor är den första sammarbetspartner ägarna till en ungdomssida vill ha. Men det är bara en gissning.

vad har det med sake att göra? Kanske du ska hålla dig till topic och försöka svara på vad som är fel med begränsade kontaktannonser än att gå till personangrepp?

Släpper de in random folk till mod nuförtiden?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

det känns som att kontaktannonsregeln mest finns där för att kunna åberopa när det känns vettigt, vilket är en rätt bra grej, i många fall. dock så vore ju en konsekvent regel bättre.

Jag tycker faktiskt regeln fungerar bra som den gör nu, med undantag för om den kanske är lite dåligt formulerad. Men i praktiken tycker jag att den sköts som den ska skötas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag tycker faktiskt regeln fungerar bra som den gör nu, med undantag för om den kanske är lite dåligt formulerad. Men i praktiken tycker jag att den sköts som den ska skötas.

mja. dylika annonser modereras ju rätt så godtyckligt, och gråzonen är rätt stor. att en regel funkar genom att inte alltid efterföljs antyder ju att regeln i sig är dåligt formulerad, även om den kanske fyller önskat syfte i praktiken.


   
SvaraCitera