Aviseringar
Rensa alla

Kontaktperson


depppp
Ämnesstartare

Hej! Ni som har en kontaktperson eller har haft, hur gick ni tillväga? Hur fick ni hjälp? Vad berodde det på, hur är det att ha en kontaktperson? Vad krävs för att få en kontaktperson??

jätte tacksam för svar!!! 


   
Citera

Jag har varit kontaktperson.

I det fallet handlade det om en person som hade en diagnos vars föräldrar (och även personen själv) tyckte att det kunde vara trevligt med någon som den personen kunde umgås med. Detta i och med att den inte hade vänner som den umgicks med IRL.

Ta kontakt med kuratorn på skolan om du känner att du vill ha någon. De kan sedan skicka vidare din förfrågan till dem som är ansvariga för den biten.


   
SvaraCitera

Jag borde bli kontaktperson åt någon, tack för tipset!


   
SvaraCitera

Lav:
Jag har varit kontaktperson.

I det fallet handlade det om en person som hade en diagnos vars föräldrar (och även personen själv) tyckte att det kunde vara trevligt med någon som den personen kunde umgås med. Detta i och med att den inte hade vänner som den umgicks med IRL.

Ta kontakt med kuratorn på skolan om du känner att du vill ha någon. De kan sedan skicka vidare din förfrågan till dem som är ansvariga för den biten.

låter som jag


   
SvaraCitera
depppp
Ämnesstartare

S3ON:
Jag borde bli kontaktperson åt någon, tack för tipset!

Varsågod. Att vara kontaktperson är nog väldigt värdefullt. 


   
SvaraCitera
depppp
Ämnesstartare

Lav:
Jag har varit kontaktperson.

I det fallet handlade det om en person som hade en diagnos vars föräldrar (och även personen själv) tyckte att det kunde vara trevligt med någon som den personen kunde umgås med. Detta i och med att den inte hade vänner som den umgicks med IRL.

Ta kontakt med kuratorn på skolan om du känner att du vill ha någon. De kan sedan skicka vidare din förfrågan till dem som är ansvariga för den biten.

Okej tack så mycket för svaret. Aa har funderat på att gå till kuratorn, har aldrig riktigt haft mod.


   
SvaraCitera