Aviseringar
Rensa alla

kontaktpersoner kolla hit!


Ämnesstartare

tjena

jag jobbar som kontaktperson och har börjat tappa lusten.

killen i fråga är sjukt tråkig och undrar om det är vanligt att dom som behöver kontaktperson är det?

hur är det för er andra kontaktpersoner?
ska jag bara säga ifrån mig han och ta en ny?

och till er med för lite vett som tror att alla kontaktpersoner ska vara änglar:
tror ni seriöst att folk vill umgås med någon som dom i vanligtvis inte skulle umgås med.
som att man inte skulle ha något bättre för sig [tired]

så nu behöver ni inte gnälla på det.

men vad säger ni kontaktpersoner?


   
Citera
Ämnesstartare

lilleman29:

och till er med för lite vett som tror att alla kontaktpersoner ska vara änglar:
tror ni seriöst att folk vill umgås med någon som dom i vanligtvis inte skulle umgås med.
som att man inte skulle ha något bättre för sig [tired]

Om nu du inte känner för att göra något för dem du ska vara kontaktperson åt så tycker jag att du ska sluta vara det, både för din egen skull men främst för deras...

Nu är jag inte kontaktperson, har ansökt att få vara, men om du inte tycker att det går att vara med den killen så får du prata med dem som är ansvariga och säga vad du känner och tycker och se hur man kan lösa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Om nu du inte känner för att göra något för dem du ska vara kontaktperson åt så tycker jag att du ska sluta vara det, både för din egen skull men främst för deras...

jag gör ju något för den personen?
var ju precis dethär jag sa att det inte skulle bli gnäll om.

jag undrade om det är vanligt att personen är tråkig.
och du är inte det nej. så då var det inget vi behövde prata om. men tack för att du svara iaf ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

jag gör ju något för den personen?
var ju precis dethär jag sa att det inte skulle bli gnäll om.

Kan inte låta bli att gnälla lite om man åtar sig ett uppdrag och inte tycker att man behöver vara en "ängel" då.

Nej visst du behöver inte vara en perfekt person men iaf kunna bidra med något.

Ungdomarna/personerna man får jobba med är helt olika och det finns förmodligen anledning till varför vissa är "tråkiga". Detta borde du kanske ändå fått veta av de som gett dig uppdraget? Alltså vad det är som gjort att den behöver en kontaktperson?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ungdomarna/personerna man får jobba med är helt olika och det finns förmodligen anledning till varför vissa är "tråkiga". Detta borde du kanske ändå fått veta av de som gett dig uppdraget? Alltså vad det är som gjort att den behöver en kontaktperson?

herregud vad människor kan vara tröga.
man är fan tvungen att skriva en hel jävla bok för att sånna som du ska ge er.

du vet inte ett skit om hur jag är när jag jobbar.
jag har inte skrivit någonstans att jag gör ett dåligt jobb.
han uppskattar det som fan att jag är där för honom och får höra av andra i hans närhet att jag gör det bra.

Knarko:

Kan inte låta bli att gnälla lite om man åtar sig ett uppdrag och inte tycker att man behöver vara en "ängel" då.

den enda som tror att att kontaktpersoner är änglar. det är den som behöver kontaktpersonen. alla i den personens närhet plus kontaktpersonen själv, intalar han att det ska vara en kompis.

men alla som är skarpa nog förstår att så inte är fallet.
du kan fråga vilken kontaktperson som helst. helt ärligt så gör alla det bara för pengarna.

det är ingen fantasivärld.
men om du nu tycker att det ska vara så. då vill jag att du blir kontaktperson helt gratis så kan vi prata sen. tack för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

du vet inte ett skit om hur jag är när jag jobbar.
jag har inte skrivit någonstans att jag gör ett dåligt jobb.

Har inte sagt det...
Tolkar det som det utifrån det du skrev men har inte sagt att du gör det så lugna ner dig.

lilleman29:

han uppskattar det som fan att jag är där för honom och får höra av andra i hans närhet att jag gör det bra.

Bra [y]

lilleman29:

du kan fråga vilken kontaktperson som helst. helt ärligt så gör alla det bara för pengarna.

Har svårt att tro dig då jag känner flera som är det som inte gör det för pengarna. Sen är det ingen större slant man får heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Har svårt att tro dig då jag känner flera som är det som inte gör det för pengarna. Sen är det ingen större slant man får heller.

så dom skulle göra det gratis?

den enda personen man säger att man inte gör det för pengarna till är den personen man är kontaktperson till.

om dom inte gör det för pengarna så kan dom ju helt enkelt skriva av sig som kontaktperson och vara en riktig kompis istället.

fast det gör dom ju inte. för att det är pengarna dom vill ha.

du tror väll ändå inte att folk har så tråkiga liv att dom sitter och pratar med någon dom i vanligtvis inte skulle umgås med i flera timmar?

det finns vettigare saker att lägga sin tid på än slösa bort den på sånt.

och om dom personerna du har pratat med säger annat så är det väll bra att du får höra dethär ifrån en person som är helt ärlig och inte försöker måla på en bild för att man ska verka vara en bättre människa.

alla som jag har pratat med som är kontaktpersoner gör det bara för pengarna. men det är ju för att jag och mina kompisar är 100% ärliga med varandra och inte försöker vara bättre på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

så dom skulle göra det gratis?

Har inte frågat men förmodligen ja då de är schyssta personer

lilleman29:

du tror väll ändå inte att folk har så tråkiga liv att dom sitter och pratar med någon dom i vanligtvis inte skulle umgås med i flera timmar?

det finns vettigare saker att lägga sin tid på än slösa bort den på sånt.

Tycker du detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Har inte frågat men förmodligen ja då de är schyssta personer

du har en skev bild av världen.

Knarko:

Tycker du detta?

jag är till skillnad från dom du pratar med helt ärlig.
om det inte var pengar inblandat skulle jag aldrig ens tänka tanken att vara kontaktperson.

men det skulle tydligen du?

har du så tråkigt i ditt liv att kontaktperson är något du skulle vara helt gratis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Va, vadå för typ av kontaktperson? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

du har en skev bild av världen.

Om en positiv syn är skev så får den gärna vara det

lilleman29:

men det skulle tydligen du?

Ja, såklart. Har jag tid för det så gör jag det gärna.

lilleman29:

har du så tråkigt i ditt liv att kontaktperson är något du skulle vara helt gratis?

Har inget att göra med att någons liv är såpass tråkigt... Men nej det har jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Va, vadå för typ av kontaktperson? [shake]

vet du inte vad det är?

Knarko:

Om en positiv syn är skev så får den gärna vara det

Knarko:

Ja, såklart. Har jag tid för det så gör jag det gärna.

Knarko:

Har inget att göra med att någons liv är såpass tråkigt... Men nej det har jag inte.

okej mr, nelson mandela.

du försöker måla upp att du är en bättre person än vad du är där vid ditt tangentbord.

som sagt, hör av dig när du jobbar som kontaktperson gratis.

orkar inte diskutera med dig mer.
hejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

du försöker måla upp att du är en bättre person än vad du är där vid ditt tangentbord.

[crazy]

lilleman29:

orkar inte diskutera med dig mer.
hejdå.

Okej Mr.Pessimist 🙂
Kan inte rå för att du har en så tråkig syn på världen [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilleman29:

vet du inte vad det är?

En lärare/mentor är en sorts kontaktperson.. Är du lärare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

En lärare/mentor är en sorts kontaktperson..

Endast i skolan.

Ont usch du ska verkligen inte vara kontaktperson. Du verkar lite blåst också, om jag ska vara ärlig. Stackars folk som behöver kontaktpersoner :((


   
SvaraCitera