Aviseringar
Rensa alla

Kontraster


Ämnesstartare

Kontraster.

I en världsdel dör det cirka 1människor/sekund av undernäring. De har ingen mat och slår ihjäl varandra för att få en bit bröd.

I sverige har vi folk som far illa och tom. dör pga att de inte vill äta.

Nu vänder jag mig till er med ätstörningar: Vad fan är erat problem? Stoppa maten i munnen- tugga och svälj det är itne svårare än så och är en grundläggande egenskap hos ALLA ORGANISMER PÅ JORDEN.
Min personliga åsikt när min kusin drabbades av ätstörningar var att jag hoppades hon skulle fatta vilken patetisk människa hon var.

Denna uppfattning hänger med mig ännu 3år efteråt.

Slutfråga riktad till er med ätstörningar: Vad är det som är så svårt??? konstruktiva svar föredras

//Mvh Krille [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

ÄS måste helt enkelt någon annan livsform[wink]


   
SvaraCitera

OF 5:

ÄS måste helt enkelt någon annan livsform[wink]

ÄlienS?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

ÄlienS

det är nog rimligt med deras syn på saker och ting


   
SvaraCitera

OF 5:

det är nog rimligt med deras syn på saker och ting

Låter bra. I övrigt anser jag att vi borde fånga dessa ÄlienS och utföra experiment eller helt enkelt utrota dem. Mer mat åt svältande folk!


   
SvaraCitera

Alltså.. de prioriteras som en viktig tanke i hjärnan för bekräftelse kanske, och så blir det som ett monster som förföljer dem.

Även när de vill bli friska.

Vad beror det på?

Det vill jag veta.

Jag vågar inte spekulera. Då får man spö

Det ligger kanske undermedvetet?

sneda självbilder. så långt bort ifrånmig själv som möjlgit är bra. Kanske så typ


   
SvaraCitera

Sedan finsn biorexia..mäns om aldrig tycker de är tillräckligt stora.


   
SvaraCitera

Bigorexia. Bokstäver försvinner...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

I övrigt anser jag att vi borde fånga dessa ÄlienS och utföra experiment eller helt enkelt utrota dem. Mer mat åt svältande folk!

åå göra som Mengele [blush]


   
SvaraCitera

Krille66690:

Slutfråga riktad till er med ätstörningar: Vad är det som är så svårt??? konstruktiva svar föredras

Det är aldrig mat som ligger till grund. Det handlar om en sjukdom som leder till att man får ett sjukt kontrollbehov. Det handlar om rädsla snarare än vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anorexi förekommer även utanför västvärlden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Anorexi förekommer även utanför västvärlden.

Då kallar man det svält och skickar fina gamla kläder åt dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krille66690:

1människor

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, sorgliga människa, läs min tråd om äs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Då kallar man det svält och skickar fina gamla kläder åt dem.

Nej, svält är när människor inte äter för att det inte finns mat. Självsvält är när människor inte äter trots att det finns mat. Notera gärna att förekomsten av mat är det som utgör skillnaden mellan de båda.


   
SvaraCitera