Aviseringar
Rensa alla

kontrasthjälp plz


kook
 kook
Ämnesstartare

det är såhär att jag måste anstränga min syn vansinnigt mycket för att kunna läsa vad som står på um. storleken är bra, men kontrasten inte alls.

har förmodligen mammas sjukdom = synnedsättning och sen blind.

finns det något magiskt knep för att ändra kontrasten??


   
Citera

det här kanske kan fungera?

http://userscripts.org/scripts/show/12091


   
SvaraCitera

kook:

finns det något magiskt knep för att ändra kontrasten??

Testat det hjälpmedel som finns i windows? Vet nämligen inte hur omfattande det är, om det funkar på hemsidor eller inte.

[love]


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

det är ju bara um som är döjobbigt [sad][sad]


   
SvaraCitera

Testat det Birgrrr länkade då? "Script Summary: Some Web 2.0 websites use light gray text on a white background which is not very readable. This script increases the contrast of texts on hard to read websites."

[love]


   
SvaraCitera

Hjälper det inte med glasögon? Finns det något test du kan ta för att se om du har fått den eller inte?


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

Hjälper det inte med glasögon? Finns det något test du kan ta för att se om du har fått den eller inte?

nej, har uppdaterat mina linser för typ en-två månader sen bara.. var hos en läkare, men den var tyvärr efterbliven och skulle testa mitt färgsinne i mörker (man ser ej färg i mörker). hade väntat på den tiden i över ett halvår...


   
SvaraCitera

kook:

nej, har uppdaterat mina linser för typ en-två månader sen bara.. var hos en läkare, men den var tyvärr efterbliven och skulle testa mitt färgsinne i mörker (man ser ej färg i mörker). hade väntat på den tiden i över ett halvår...

I mörker? Menade den när det bara var färgerna som lyste?
Kunde den säga om du hade sjukdomen eller inte?


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

I mörker? Menade den när det bara var färgerna som lyste?
Kunde den säga om du hade sjukdomen eller inte?

nä, en vanlig bok som är färger i prickar och så finns det siffror som man skall urskilja. hon sa tilslut '"det här ser ju inte ens jag.. nämen oj vad dum jag är.. man ser ju inte färger i mörker".

sen fick jag gå runt i ett mörkt rum. sen sa hon "nej jag tror nog inte att du har någon sjukdom"

gjorde inte ett enda riktigt test


   
SvaraCitera

kook:

lut '"det här ser ju inte ens jag.. nämen oj vad dum jag är.. man ser ju inte färger i mörker".

[bigsmile]

kook:

gjorde inte ett enda riktigt test

finns det några riktiga test att göra eller måste man improvisera sådär? låter knas.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

finns det några riktiga test att göra eller måste man improvisera sådär? låter knas.

finns riktiga. men hon är tydligen en knastant allmänt också. en kompis mamma känner till henne osv


   
SvaraCitera

kook:

finns riktiga. men hon är tydligen en knastant allmänt också. en kompis mamma känner till henne osv

du borde ringa och kräva att få göra dessa. få remiss annanstans av vårdis kanske.


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

isola:

du borde ringa och kräva att få göra dessa. få remiss annanstans av vårdis kanske.

jo väntar på't


   
SvaraCitera