Aviseringar
Rensa alla

kontroll över livet


Ämnesstartare

Hej! Jag undrar hur man ska börja om man vill börja få kontroll över sitt liv, hur man ska börja och planera?
Sen dessutom blir man lyckligare av att ha kontroll över sitt liv, att kunna göra allt det man vill, när man vill! ha d


   
Citera
Ämnesstartare

BiLlY ThE BoY:

hur man ska börja och planera?

Sätt upp mål av olika slag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men när jag börjar sätta upp mål, märker jag att jag har så stora och många mål att det blir övermäktigt! Men sen vill jag inte skippa något heller för då känns det inte värt att börja!


   
SvaraCitera

Orka planera. Jag tar dagen som den kommer.


   
SvaraCitera

Fader Abraham:

Orka planera. Jag tar dagen som den kommer.

Jag med. Jag får oftast ångest om jag måste behöva planera, om ens över en helg bara. Dessvärre är det ganska nödvändigt med planering eller iallafall framtidsidéer.


   
SvaraCitera

Skulle vara lite kul om man planerade sitt liv i minsta detalj, sen nästa gång man går ut så blir man påkörd av en bil och dör[smile]


   
SvaraCitera

Dåren:

Jag med. Jag får oftast ångest om jag måste behöva planera, om ens över en helg bara. Dessvärre är det ganska nödvändigt med planering eller iallafall framtidsidéer.

Jag planerar bara när det gäller större saker, som när jag ska åka bort eller så.


   
SvaraCitera

Fader Abraham:

Jag planerar bara när det gäller större saker, som när jag ska åka bort eller så.

Det är väl en relativt liten sak ändå. Större saker för min del är väl att byta jobb, flytta eller att börja studera.


   
SvaraCitera

Dåren:

Det är väl en relativt liten sak ändå. Större saker för min del är väl att byta jobb, flytta eller att börja studera.

Jo, det med såklart, men jag menar mer när jag ska åka längre sträckor, typ flera mil och vara borta i ett par dagar.


   
SvaraCitera

Fader Abraham:

tar dagen som den kommer.


   
SvaraCitera

BiLlY ThE BoY:

Jag undrar hur man ska börja om man vill börja få kontroll över sitt liv, hur man ska börja och planera?

Hur är de okontrollerat nu menar du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte, men det är så mkt man vill göra i livet. Men det känns som det bara flyter förbi för man aldrig tar tag i det och sen är man typ 40 och är för gammal för allt!:(


   
SvaraCitera

kebu12:

Skulle vara lite kul om man planerade sitt liv i minsta detalj, sen nästa gång man går ut så blir man påkörd av en bil och dör[smile]

Bra sagt. Jag håller med dig. Folk planerar för mycket.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera