Aviseringar
Rensa alla

Kontroll över sina tankar?


Smilen
Ämnesstartare

Hur får man bättre kontroll över sina tankar och hur man tänker? Allt är som ett surrande nu bara. Urtrist!


   
Citera

Försök att tänka på ngt nytt alt göra avslappningsövningar


   
SvaraCitera

släpp en fis dra in den med djupt andetag så kommer su garanterat bara tänka på va mkt skit de luktar alltså kommer du enbart tänka på 1 sak just under tiden de luktar skit


   
SvaraCitera

Jag brukar gå på långa promenader, sitta och tänka i timmar och ta en god kopp te. Typ roiboos eller pepparmint, det är mina favoriter!


   
SvaraCitera

Om du vill ändra på ditt tänkande måste du först ordna upp vad det är du vill ändra på. Tycker själv att det är lättare att skriva ner mina tankar och sen börja sortera.


   
SvaraCitera

FESTA LOSSS YEAAA CHUG! CHUG! CHUG!


   
SvaraCitera

Smilen:
Hur får man bättre kontroll över sina tankar och hur man tänker? Allt är som ett surrande nu bara. Urtrist!

Köp en bok om mindfulness.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Att läsa böcker och titta film är en bra sak att göra om man är i tankar för att svara själv och undvika kommersiella nyheter och mainstreammedia för de gör ingen särskild nytta. 


   
SvaraCitera

handendärnissen: släpp en fis dra in den med djupt andetag så kommer su garanterat bara tänka på va mkt skit de luktar alltså kommer du enbart tänka på 1 sak just under tiden de luktar skit

Ha ha den meditationsmetoden har jag aldrig hört om förut men den låter effektiv!


   
SvaraCitera

Bättre kontroll över tankar får man genom att först få bättre överblick över tankarna. Skriv dagbok, prata med någon eller på annat sätt ventilera dina tankar och känslor. Steg 2 är att försöka ta reda på varför man tycker och känner som man gör. Steg 3 är att försöka övertala sig själv att tycka på annat sätt. Lite förenklat är det tillvägagångssättet. 


   
SvaraCitera

Snacka.org:

Ha ha den meditationsmetoden har jag aldrig hört om förut men den låter effektiv!

funkar kanon


   
SvaraCitera