Aviseringar
Rensa alla

Konvertera en ateist.


Motborgare:

Nej. Jag är ateist men jag tror inte på Big Bang. Ateism är inte en religion med ett enda trosystem om du tror det. Big Bang måste inte ens vara en ateistisk teori, smällen kunde ju lika gärna ha orsakats av någon Gud?

Jo, det har det visst det, och det behöver inte vara det enda sättet man kan tro att jorden skapades men någon sorts aning måste man ju ha även fast man inte tror på Gud? Gud måste inte skrivas med caps lock om det är inte är bestämd form så du vet det


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jo, det har det visst det, och det behöver inte vara det enda sättet man kan tro att jorden skapades men någon sorts aning måste man ju ha även fast man inte tror på Gud?

Varför det? Jag tror inte på någon högre makt, men jag bryr mig inte egentligen. Mitt liv påverkas ju inte om det finns eller inte, så varför slösa tid på det? Inte direkt så att jag börjat leva helt annorlunda för att nån gubbe titta ner från Himlen och sa åt mig hur jag ska leva mitt liv?

Sagitta:

Gud måste inte skrivas med caps lock om det är inte är bestämd form så du vet det

Vet, gör det automatiskt för att jag diskuterar med kristna så ofta. 😛


   
SvaraCitera

Chickfactor:

dekadenta västerlänning helvetet väntar dig om du inte går med i PFLP.

Leila var en mysig typ.[party]


   
SvaraCitera

Motborgare:

channel_page

Laci.[cute]
Är du lite förtjust Isak?[cute][cute]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

passaro:

Leila var en mysig typ.[party]

hon bleknar i jämförelse med carlos den bästa och sista internationella playboyen:E


   
SvaraCitera

Chickfactor:

hon bleknar i jämförelse med carlos den bästa och sista internationella playboyen:E

bara för att du föredrar killar[no-no]


   
SvaraCitera

passaro:

bara för att du föredrar killar[no-no]

bara för att du är en anti-islamisk hädisk shorawikommunistfeminist som försöker kvotera in failures[no-no]


   
SvaraCitera

Det jag tycker är så fascinerande med ateister är att man kan ägna så mycket tid av sitt liv åt att diskutera något man inte ens tror existerar. Som att jag skulle ägna dagarna åt att fundera över flygande rosa elefanter... [tard]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

bara för att du är en anti-islamisk hädisk shorawikommunistfeminist som försöker kvotera in failures[no-no]

leila khaled var ju muslim :S:S::S
sa ju att hon var mysig[mad]


   
SvaraCitera

Självdö. Jag avskyr folk som dig, verkligen.


   
SvaraCitera

Motborgare:

Jo?

Nej?

Buddister är religösa, men dom är ateister.


   
SvaraCitera

Motborgare:

Inte för att jag är religiös, men hela logik-argumentet är ju ganska dumt

Nja, håller inte med egentligen. Om vi förutsätter att logik inte kan appliceras på Gud finns det ju inga som helst sätt att på något sätt avgöra hans egenskaper. Som det är nu uppskattar ju kristna Guds egenskaper baserat på vad som står i bibeln - men det är en logisk slutledning "Gud säger att han är god, så då är han väl det". Tar man bort det logiska momentet finns liksom inga skäl att egentligen tro, för då finns inga skäl att tro att man slipper helvetet av att vara kristen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KannibalKocken:

Buddister är religösa, men dom är ateister.

Dock var det det omvända som efterfrågades. Icke-religiösa teister. Och rent hypotetiskt skulle väl det kunna finnas, även om de nog är ganska få.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sagitta:

Min pappa t.ex, han tror inte på gud eller går i kyrkan men tror inte mer på ateism heller.

Tror man inte på någon gud är man per definition ateist.
Gudatroende - Teist.
Icke teist - Ateist.
Är han inte gudatroende är han ateist. Ett barn som aldrig tänkt tanken "gud" är ateist.

Samlar du frimärken är du filatelist. Samlar du inte frimärken skulle man kunna kalla dig afilatelist, enligt samma mönster. Det är den typen av samband de har. Man kan inte säga att "Jag samlar inte på frimärken, men jag är inte inte frimärkssamlare heller", du ser ju att det bara blir rappakalja?

Sagitta:

Jo, det har det visst det, och det behöver inte vara det enda sättet man kan tro att jorden skapades men någon sorts aning måste man ju ha även fast man inte tror på Gud?

Big Bang har inget med vare sig jordens skapelse eller Gud att göra. Du kan tro att Gud orsakade Big Bang, och du kan avsakna gudstro men ändå tro att universum inte formades av Big Bang utan att det t.ex. alltid existerat.


   
SvaraCitera

passaro:

eila khaled var ju muslim :S:S::S

nej hon var en sedeslös kvinna som vägrade bära chador:@

Carlos är däremot numera en from muslim.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

nej hon var en sedeslös kvinna som vägrade bära chador:@

Carlos är däremot numera en from muslim.

she would smoke ya white ass


   
SvaraCitera