Aviseringar
Rensa alla

Kopparspiral


Ämnesstartare

Nu har jag provat 3 sorters p-piller och jag känner att det inte funkar jag får en massa jobbiga biverkningar som:
1. humörsvängningar
2. märker småsaker och börjar tjaffsa om det som är grymt onödigt.
3. blir deprimerad lätt
4. gråter jätte ofta
5. får panikångest och är ofta orolig.
6. värre mensvärkar, flytningar
7. jag blir mindre våt under sex.
8. domningar i hela kroppen.
Så p-piller passar inte mig. och jag orka rinte hålla på med dem nå mera. Jag vill inte ha nmågot med hormoner alls faktiskt för jag vågar inte ta risken att jag bir helt som en annan person igen. Min kille är allergisk mot kondomer och plastkondomer är för små [n] Så på ungdomsmottagningen sa dem att jag skulle testa en kopparspiral.
Men är lite små rädd på hur ont det ska göra.
Ni killar.. har ni tjej som har kopparspiral? känenr ni av den något under sexet? Och så undrar jag om man själv får ont eller killen om man har lite hårdare sex då killen kommer längre in? kan jag eller han skadas av det?


   
Citera

la ut lite extra o fick en guldspiral. helt värt det


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

la ut lite extra o fick en guldspiral. helt värt det

[love]


   
SvaraCitera

Koppar? :S
Hur kan det vara något bra, jag har ju själv hållt på med kopparrör och sånt när jag gick en praktisk linje, skulle aldrig vilja ha något sådant uppkört i mig.


   
SvaraCitera

Antar att du har testat minipiller också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Antar att du har testat minipiller också?

neh det har jag inte och tänker inte ge mig in på det heller[shake] tydligen måste man ta dem exakt samma tid lr får miss i max 3 timmar ._. och jag är inte bra på passa såna tider. såd et är inget val för mig >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Direktör Bajskorv:

Koppar?

läs på nätet. jag tkr hlr inte att det lät så bra.. men tydligen ska det inte skada :S


   
SvaraCitera

kopparspiralen gör ju sjukt ont att sätta in har jag hört, det skulle typ bli mitt sista val [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det skulle typ bli mitt sista val

det är mitt sista val[n]


   
SvaraCitera

Varför inte prova P-plåster då du får en mer jämn dos hormoner? Sånt kan spela roll har jag hört :p


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

det är mitt sista val[n]

aha 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

P-plåster

nah. vill inte ta risken.. och jag vill inte ha plåster på mig. jag hatar plåster .__.


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

och jag är inte bra på passa såna tider. såd et är inget val för mig >.<

men snälla nån, det är bara att sätta ett larm på mobilen och bara slänga in det lilla pillret i käften, det är inte ett dugg jobbigt eller svårt att göra.


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

neh det har jag inte och tänker inte ge mig in på det heller tydligen måste man ta dem exakt samma tid lr får miss i max 3 timmar ._. och jag är inte bra på passa såna tider. såd et är inget val för mig >.<

Cerazette. Du har 12 timmar på dig att ta den 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

larm på mobilen och bara slänga in det lilla pillret i käften,

jojo men det är det att jag inte alltid bär pillrerna i fickan. glömme dem hemma och åker iväg 20 mil från dem -.-


   
SvaraCitera