Aviseringar
Rensa alla

Kopparspiral


Ämnesstartare

Nån mer som har kopparspiral här? Var hos um idag o har fått tid o ska antagligen sätta in en nästa gång jag är där då.. Men är lite orolig att det ska göra jätteont och för risken att bli steril. Men hon på um sa att det bara är om man skulle få könssjukdom om man inte har fast partner, och jag har ju haft samma i 3 år nu i sep.. så hon tyckte inte det var nåt problem med det i så fall, men är det verkligen så då? För jag menar om man skulle få urinvägsinfektion då? Det är ju infektion också liksom? ..

Vill ha spiral eftersom det är den enda utvägen i princip, har haft p-plåster, p-stav o p-ring, men inget har funkat.. klarar inte hormoner heller, får sånna humörsvängningar, mindre sexlust o sen är jag deprimerad, vart länge o det + hormoner = inte bra helt enkelt.. mår mycket sämre med det, så.

Men ja, sen då jag har mens är jag allmänt känslig inuti också, nån mer som är det? det oroar ju mig lite också när en spiral ska upp i livmodern medans jag har mens som man måste ha då med [sad] ..

Men den har inga hormoner o allt det där.. så vill ju, men är orolig. Så , gjorde det ont att sätta in den o funkar det bra annars?


   
Citera

Jag har haft hormonspiral i ett och ett halvt år och det har fungerat jättebra för mig. Har i princip ingen mens och har inte märkt av några större biverkningar osv. Det gjorde dock ont som fan att stoppa in den, grät som ett litet barn och hade ont i en vecka efteråt kanske.

Nu är det ju kopparspiral du ska ha och inte hormonspiral men vad jag har fattat så fungerar de ju ungefär på samma sätt +- hormonerna.

Men ja, det gör svinont att stoppa in den, men sen så är det chill i fem år [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrastyle:

Det gjorde dock ont som fan att stoppa in den, grät som ett litet barn och hade ont i en vecka efteråt kanske.

kan tro det, har känslig livmodertapp med så lär ju inte göra skiten bättre ..

Cobrastyle:

Nu är det ju kopparspiral du ska ha och inte hormonspiral men vad jag har fattat så fungerar de ju ungefär på samma sätt +- hormonerna.

precis. är det inte trådar ute för dig med? känns dom? O.o

Cobrastyle:

Men ja, det gör svinont att stoppa in den, men sen så är det chill i fem år [wink]

precis [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill in i koppargruvan [crazy] [crazy]
Image


   
SvaraCitera

lemuu:

är det inte trådar ute för dig med? känns dom?

Alltså, ja de känns men det är knappt. Det är inte så att du blir störd av det vid sexuella aktiviteter eller så [cute]


   
SvaraCitera

Det känns väl som en liten förlossning. Det värsta med insättningen är väl ifall kroppen skulle råka stöta ut den så man måste göra om det.

Jag får omkring 70% biverkningar på nästan alla läkemedel och min BM vill att jag ska ha kopparspiral. Funderar allvarligt på att sätta in en. Om du gör det får du gärna ge lite feedback efteråt hur det gick och känns att ha den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Det känns väl som en liten förlossning.

[chocked]

Ingemarsdotter:

Om du gör det får du gärna ge lite feedback efteråt hur det gick och känns att ha den!

jo, fast fallet är ju just nu att jag själv också letar sån här info för o våga göra det [crazy] men klart jag skriver isf


   
SvaraCitera