Aviseringar
Rensa alla

Koppla 2x grafikkort genom SLI ?


Ämnesstartare

Hej, farsan har köpt sig ett extra grafikkort till sin dator nu för han tänkte köra med SLI.. Han har 2st lika dana kort, Nvidia Albatron GeForce 8500GT SLI, men det finns ingen kontakt på korten för SLI..
Är det helt fel kort som legat i kartongen då ? För det står SLI Ready på kartongen.. så, lixom aah det borde ju vara stöd för det [shake]?


   
Citera
Ämnesstartare

Behöver man fortfarande link kabel för SLI? Kollat drivrutenern om den ger några tips på felsökning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte varför man ska ha SLI. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Behöver man fortfarande link kabel för SLI?

Har faktiskt ingen aning, ska man kunna köra SLI utan sån kabel då ? Bara att koppla in båda då eller ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollat min egen dator, har iof 9800gtx, men mellan mina sitter en "SLI brygga", inte en kabel.

Bryggan verkar som den kom med moderkortet, men det kanske går att köpa löst?

Kolla också upp om moderkortet stödjer SLI.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Kollat min egen dator, har iof 9800gtx, men mellan mina sitter en "SLI brygga", inte en kabel.

Bryggan verkar som den kom med moderkortet, men det kanske går att köpa löst?

Kolla också upp om moderkortet stödjer SLI

Jo det är väll brygga jag menar oxå antar jag [crazy]
Det låg med en sån brygga i kartongen till grafikkortet oxå, men finns ingenstans man kan koppla den på själva kortet, så de måste lagt i fel kort i kartongen.. [shake]
Moderkortet stöder SLI så det är ingen fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

fel kort i kartongen

Jobbigt läge, men det lär ju gå att byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kortet är tydligen bara "SLI Ready" och alltså bara redo för att man ska kunna löda till en SLI port på grafikkortet.. jävla dumt


   
SvaraCitera

Myksa:

Förstår inte varför man ska ha SLI. [tard]

För att man är dum i huvudet och tycker det är värt att spendera 100% extra pengar för 20% extra prestanda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

För att man är dum i huvudet och tycker det är värt att spendera 100% extra pengar för 20% extra prestanda?

Aha! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLI brukar ge minst 60% prestandaökning i spel som stödjer dubbla gpu's ;P så ja SLI är guld ;D


   
SvaraCitera

Keikun:

SLI brukar ge minst 60% prestandaökning i spel som stödjer dubbla gpu's ;P så ja SLI är guld ;D

ITT: gaymers som inte vill inse att de just pissat bort 3000 spänn på skräp. "Men det KÄNNS snabbare!!!1"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

ITT: gaymers som inte vill inse att de just pissat bort 3000 spänn på skräp. "Men det känns snabbare!!!1"

Tydligen så har du inte råd att sj testa ;P från att köra med ett 8800GTS för ett bra tag sedan fick jag tråkiga 26-30FPS med allt på high 4AF 0AA, köpte ett till 8800GTS ca 3månader senare och fick fina 50FPS, samma med andra spel jag testat för att faktiskt se vilken skilland de gör. Tyvärr så stödjer alla spel inte 2 gpu kärnor så, ja den som har råd kan köpa ;P Ni fattiglappar kan ju hålla käft så är alla nöjda^^ just stating the obvious

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tillägg: Kolla lite benchmarks.


   
SvaraCitera
Åtta

Keikun:

Tillägg: Kolla lite benchmarks.

Tveksamt huruvida det är värt det.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tveksamt huruvida det är värt det.

Jovisst med uråldriga drivrutiner som inte optimerats och gett stöd för bättre SLI så är de klart det inte är värt det ;P men många uppdaterar faktiskt^^


   
SvaraCitera