Aviseringar
Rensa alla

Koppla 2x grafikkort genom SLI ?


Ämnesstartare

Varför köra 2 st 8500 GT överhuvudtaget ? [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

ITT: gaymers som inte vill inse att de just pissat bort 3000 spänn på skräp. "Men det KÄNNS snabbare!!!1"

Vet vad du pratar om.

Image


   
SvaraCitera
Åtta

Keikun:

Jovisst med uråldriga drivrutiner som inte optimerats och gett stöd för bättre SLI så är de klart det inte är värt det ;P men många uppdaterar faktiskt^^

Och var fick du det ifrån? Drog du det rakt ur röven, måhända?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Och var fick du det ifrån? Drog du det rakt ur röven, måhända?

Drog de ur röven ja, om du inte kan läsa så är de inte mitt fel :S

Oj framsteg 😉 visar ati drivrutiner HAHAHAHAHHA tönt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tillägg: WOW! 169 xD haha de va tillåme innan SLI var fullt utvecklat xD


   
SvaraCitera
Åtta

Keikun:

Drog de ur röven ja, om du inte kan läsa så är de inte mitt fel :S

Så du drog alltså din "data" rakt ur röven? Ah. Bra.

Keikun:

tillägg: WOW! 169 xD haha de va tillåme innan SLI var fullt utvecklat xD

Det var den enda jämförelse mellan ensamt 8800GT (GTS kunde jag ö.h.t. inte hitta) och 2x 8800GT via SLI jag kunde finna. Du sade ju att vi skulle hitta benchmarks (du kunde tydligen inte bidra med sådana), så då antog jag att det var den här studien du syftade på, även om det är en studie på skillnaden mellan SLI och Crossfire (Crossfire vann f.ö. rätt brutalt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det var den enda jämförelse mellan ensamt 8800GT (GTS kunde jag ö.h.t. inte hitta) och 2x 8800GT via SLI jag kunde finna.

Fuckin google it! annars bör de finnas på: www.sweclockers.com . Där har jag till 100% sätt för något år sedan. Youtube bör också kunna tillhandhålla.

Åtta:

Du sade ju att vi skulle hitta benchmarks (du kunde tydligen inte bidra med sådana), så då antog jag att det var den här studien du syftade på

Det skilland på benchmark (syntetisk) och benchmark (spel), samt vilka drivrutiner som används, (nyare är bättre optimerade för 2gpu/fler m.m) Men idag har nVidia helt klart störst stöd av spelutvecklare iaf.

Åtta:

SLI och Crossfire (Crossfire vann f.ö. rätt brutalt).

Trodde det var ett nVidia kort vi pratade om just nu :S iaf enligt trådskaparen.


   
SvaraCitera

Med tanke på att Keikun inte verkar ha någon som helst koll på någonting alls som har med grafikkort att göra (ATI har pissiga drivers? nVidiakort är snabbare? 2007 vill ha tillbaka sina fakta!) och inte klarar av att argumentera ens på en genomsnittlig tioårings nivå känns det rätt tryggt att ignorera hans "åsikt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

inte klarar av att argumentera ens på en genomsnittlig tioårings nivå

1995-1996 vill också ha tillbaka sina fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Varför köra 2 st 8500 GT överhuvudtaget ?

Mja jag själv hade ju köpt ett nytt lite värre kort [rolleyes]
Men det är farsan det är fråga om nu o han hade fått tag i det andra kortet rätt billigt, så han ville testa hur SLI kunde fungera.. men det fungerade ju inte alls...[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cepan91:

SLI kunde fungera

kalrar moderkortet utav SLI?

Image

En sådan eller liknande brygga mellan korten skall du ha. Tror även att d måste skapa profiler osv med Nvidia mjukvaran. använder ATI och inte Nvidia så vet inte hur de har det.


   
SvaraCitera