Aviseringar
Rensa alla

Koppla dator till dvd?


Ämnesstartare

Bara en vild gissning, funkar det?
Jag har ingen scartingång på min tv så det funkar inte att koppla in datorn dær med sladden jag har. Scartingångarna på dvd:n heter Monitor Out och Video 2(in). Jag vet som sagt inte om detta går, en vild gissning.

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/326661_X_2007-03-09_075520_6...


   
Citera
Ämnesstartare

http://www.clasohlson.se/Archive/Images/Products/Hi/326661_X_2007-03-09_075520_6...

whaat, varfør funkar inte bilden?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Iaf, s-video + "gul sladd" (2 olika) som 'blir' en scart


   
SvaraCitera

har du inte hdmi på dvd-spelare och tvn då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

har du inte hdmi på dvd-spelare och tvn då?

jag har på datorn men inte tv:n.


   
SvaraCitera

mkt konstig tv som varken har hdmi eller scart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

mkt konstig tv som varken har hdmi eller scart.

mycket dålig ja.
men du vet inte om det funkar med datorn och dvd:n?

Annars finns det kanske en annan sak.
vi har två dvd:er, en med hemmabioljud. den andra dvd:en ær inkopplad i tv:n men jag vill ha hemmabioljudet. kan man fixa det på något sætt? utan att byta dvd, før den med ljudet har ingen usbingång. Ah, jevla klyddiga saker.


   
SvaraCitera

beror ju på vad du har för anslutningar på dvd osv. köp ny tv med rätt anslutningar! Scart finns 20 år tillbaka på tv-aparater. har du inga anslutningar på tvn så e det ju svårt att få bilden från datorn dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

beror ju på vad du har för anslutningar på dvd osv. köp ny tv med rätt anslutningar! Scart finns 20 år tillbaka på tv-aparater. har du inga anslutningar på tvn så e det ju svårt att få bilden från datorn dit.

jotack. det funkade perfekt på vår 15 år gamla tv men såklart gick den isønder før någon vecka sedan.

Men det funkar nåttsånær nu, bara att køra in filmerna på ett usb och sen in i dvd:n. Bara synd att man inte kan anvænda hemmabioljudet då.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera