Aviseringar
Rensa alla

Koppla el till stereo?


Ämnesstartare

Är det någon som är kunnig och vet om man kan koppla vanlig elkabel till en hemmagjord stereo istället för batteri ?


   
Citera
Ämnesstartare

spole o magnet o koppartråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penetrera magneten i spolen snabbt så går det "hett" till och det är så el blir till


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

du behöver en en transformator och en likriktare av rätt kvalisort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så det räcker inte med ett nätagg? 

NEMI:
du behöver en en transformator och en likriktare av rätt kvalisort.


   
SvaraCitera

Mollybolly:
Så det räcker inte med ett nätagg? 

jo, ett nätagg är just precis det. typ. men det måste vara rätt typ av nätagg, uppenbarligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

jo, ett nätagg är just precis det. typ. men det måste vara rätt typ av nätagg, uppenbarligen.

Men om man tar t.ex. en laptopsladd, vad behöver man mer för att det ska bli ström? Hittar inte grejen man ska stoppa sladden i. 


   
SvaraCitera

Mollybolly:

Men om man tar t.ex. en laptopsladd, vad behöver man mer för att det ska bli ström? Hittar inte grejen man ska stoppa sladden i. 

du måste ta reda på vad den vill ha för ström, till en början. vad använder den för batterier? sen kommer det förmodligen inte funka med någon vanlig adapter, så du får vara lite händig och krångla ihop någon slags egen adapter till nätagget. känner du någon som är bra på elektronik? då kan du be dem krångla ihop något. förmodligen enklare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

du måste ta reda på vad den vill ha för ström, till en början. vad använder den för batterier? sen kommer det förmodligen inte funka med någon vanlig adapter, så du får vara lite händig och krångla ihop någon slags egen adapter till nätagget. känner du någon som är bra på elektronik? då kan du be dem krångla ihop något. förmodligen enklare.

Jag ger upp. Suttit fleeeera timmar framför google och ändrat mina planer flera gånger. Köper batteri istället. 🙂 


   
SvaraCitera

Mollybolly:

Jag ger upp. Suttit fleeeera timmar framför google och ändrat mina planer flera gånger. Köper batteri istället. 🙂 

det är förmodligen det allra enklaste. köp laddningsbara när du ändå håller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:

det är förmodligen det allra enklaste. köp laddningsbara när du ändå håller på.

Jajjemän. (: Här ska laddas. Tack så mycket ändå!


   
SvaraCitera