Aviseringar
Rensa alla

Koppla in ipod till stereo?


Ämnesstartare

Går det att koppla in en ipod till en ca 15 år gammal stereo tro? Och hur fasen gör man isåfall? (ja, jag är helt inkompetent när det gäller elektriska saker)

puss på er


   
Citera
Ämnesstartare

Auxkabel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Auxkabel.

WÖRD.

Det trevligaste är att ha en bandare med aux-ingång, då kan man göra coola blandband jättelätt [y]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hih. någon som kan förklara lite tydligare. (usch jag är inte bra på sånt här) snälla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Auxkabel.

Klorofyl:

Auxkabel.

mICHE:

*bild*

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Auxkabel.

okej.. 🙂 tror du att det kan funka att koppla in i en sån gammal stereo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det trevligaste är att ha en bandare med aux-ingång, då kan man göra coola blandband jättelätt

hm.. tror du att man kan koppla in en ipod via en sån där auxkabel på en så gammal stereo (ca 15 år)? [shake]


   
SvaraCitera
Åtta

korrigerad:

tror du att det kan funka att koppla in i en sån gammal stereo?

Titta på stereon och se om du har lämpliga ingångar för nämnda kabel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Titta på stereon och se om du har lämpliga ingångar för nämnda kabel.

je herregud. den står så dumt till att jag inte kommer åt så bra men får väl kolla. fyfan, jag hatar sladdar!


   
SvaraCitera

15 år? Vadå gammal? Jag kopplar in min ipod till vår ljudanläggning från 70-talet. Riktigt bra ljud så jag hoppas du lyckas [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, det går inte. du är dömd. jag har väldigt svårt att tänka mig att en analog utgång kan passa in i en analog ingång av annan typ, någonsin. nej, du är dömd.

eller vänta.

Image


   
SvaraCitera

AUX har väl funnits väldigt länge? Enligt http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_connector så har det funnits sedan 40-talet (!).

Din stereo har garanterat en AUX-ingång. Det kan dock hända att nyare stereos (dvs. inte din stereo) inte har någon, men det är inte särskilt vanligt.

Redrum:

Riktigt bra ljud

Om du spelade från en iPod så fick du omöjligt bra ljud, då iPod inte har ett bra ljudchip.


   
SvaraCitera

k1337oris:

Om du spelade från en iPod så fick du omöjligt bra ljud, då iPod inte har ett bra ljudchip.

aa visst är det riktigt kasst ljud?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera