Aviseringar
Rensa alla

Korkad katt


Ämnesstartare

Jag och Tommy införskaffade nyligen en billig klösbräda i kartong åt vårt kattskrälle i hopp om att han skulle lämna vårt redan hiskeligt fula köksbord i fred.

Men ett litet problem har uppstått. Kropotkin (katten) förstår inte vad sjutton den där lilla lådliknande saken i kartong är till för. Han sitter i den, äter på den, går på den - allt förutom klöser på den. Jag har på olika sätt försökt instruera honom om vad den ska användas till (t.ex. suttit och klöst på den själv när han tittar på samt tagit hans tassar och visat honom hur han ska göra), men det går inte in i hans lilla katthjärna.

Hur får jag honom att förstå att det är meningen att man ska klösa på klösbrädan? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

Har sagt det förut tror jag men älskar namnet [love]


   
SvaraCitera

Får också hålla med om att kattens namn är bland de bästa man sett [love]
Tja du, finns det hund dresörer finns det väl till katter likväl?
Betala någon utbildad att lära din Kropotkin att klösa på brädan!


   
SvaraCitera

Capture:

Hur får jag honom att förstå att det är meningen att man ska klösa på klösbrädan? [sad]

Katters klösbehov bottnar mer i viljan att förstöra dyra saker än viljan att hålla klorna skarpa. Att klösbrädor och dylikt fungerar är en myt, möbler och tapeter kommer alltid att vara #1 klösmaterial.

Men +1 för namnet.


   
SvaraCitera

IQFreak:

hund dresörer

Det heter faktiskt hunddresörer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

Betala någon utbildad att lära din Kropotkin att klösa på brädan!

Eh, nä. Känner ej att jag vill lägga pengar på detta.

respons:

Katters klösbehov bottnar mer i viljan att förstöra dyra saker än viljan att hålla klorna skarpa

Tvivlar på att vårt köksbord är mycket värt. [sad]

respons:

Att klösbrädor och dylikt fungerar är en myt, möbler och tapeter kommer alltid att vara #1 klösmaterial.

Det verkar så, ja. Gråter.


   
SvaraCitera

Besser wisser:

Det heter faktiskt hunddresörer.

Jag är väldigt ledsen, ska aldrig upprepa det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Besser wisser:

Det heter faktiskt hunddresörer.

[bigsmile]


   
SvaraCitera

IQFreak:

Jag är väldigt ledsen, ska aldrig upprepa det!

Hoppas ja verkligen, det är viktigt att stava rätt.


   
SvaraCitera

Besser wisser:

Det heter faktiskt hunddresörer.

[love]


   
SvaraCitera

Idioter...


   
SvaraCitera

Besser wisser:

Hoppas ja verkligen, det är viktigt att stava rätt.

Då är det bäst att jag inte skriver mer här för jag är ordblind


   
SvaraCitera

ni skulle ha skaffat en smart katt > ni var korkade


   
SvaraCitera

Ofta ni köpte en i kartong [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][cute]
Men ja, nu har ni ju haft katten länge, hade nog varit lättare om ni haft klösgrej från början, då hade ni kunnat flytta honom dit såfort ni såg att han klöste på fel ställen.
Men det kanske fortfarande går, om ni är envisa [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Ofta ni köpte en i kartong [rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][rolleyes][cute]

De med snörgrejs på som fanns var runt 1 meter höga och kostade runt 200 - 300 kr.
Dessutom var vi ju inte säkra på att han skulle övergå till den, och då kändes det ganska mycket bättre att köpa en i kartong för 50 kr för att testa.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men ja, nu har ni ju haft katten länge, hade nog varit lättare om ni haft klösgrej från början, då hade ni kunnat flytta honom dit såfort ni såg att han klöste på fel ställen.
Men det kanske fortfarande går, om nit är envisa [smile]

Vi flyttar ju honom till den nu när vi ser att han klöser någon annanstans, grejen är den att han bara sitter bredvid den och tittar dumt på en då. Han förstår helt enkelt inte att den är till för att klösas på.


   
SvaraCitera