Aviseringar
Rensa alla

Korrekturläsa


Ämnesstartare

Hej,

Någon som kan korrekturläsa denna? [smile]

I have discovered many things that I did not expect to find; that the economy and the health of India are not as stable as I thought, is one of the many discoveries. I have always looked the beautiful side of a country, not just India but many developing countries of the world.

You see at pictures with beautiful lights all over the city in an evening or night, and you get very tempted to travel to that country because of one picture of the country. That is one way of manipulation by yourself. When you well see what is behind the beautiful picture of the country you realize that what you see in a picture does not correspond to the reality.

Detta är bara en del av en text, har nämligen inte skrivit klart det.

Tack på förhand![wink]


   
Citera

Dream:

not stable

not as stable

Dream:

I have always looked the beautiful side of a country

lol

orkar inte läsa mer x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

orkar inte läsa mer x)

Varför då? [crazy]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Dream:

You see at pictures

you look at pictures

Dream:

When you well see

Du kan inte översätta "när du väl ser" till "when you well see", väl blir inte well i det sammanhanget.

Dream:

one way of manipulation by yourself

vadå manipulation by yourself?

Sen är det hackigt och jobbigt att läsa, du upprepar ord för mycket och det känns som om slänger in "svåra" ord för att verka duktigare än du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Sen är det hackigt och jobbigt att läsa, du upprepar ord för mycket

Det kan jag hålla om, men inte detta:

Lindblom:

och det känns som om slänger in "svåra" ord för att verka duktigare än du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår knappt vad det står. Försökte så mycket jag kunde. Allvarligt.


   
SvaraCitera

Lindblom:

hackigt och jobbigt att läsa, du upprepar ord för mycket och det känns som om slänger in "svåra" ord för att verka duktigare än du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rand0mGuy:

Jag förstår knappt vad det står. Försökte så mycket jag kunde. Allvarligt.

Är du verkligen seriös eller skämtar du nu? Var ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var väldigt, väldigt svårt att förstå 🙁 Förlåt.. skriv texten på svenska så kan jag kanske slösa bort min tid med att korrekturläsa din engelska version. Just nu är det svårt för mig då jag inte vet vad det står på engelska..


   
SvaraCitera

Rand0mGuy:

Det var väldigt, väldigt svårt att förstå

Inte direkt. Några märkliga ordval och konstigt sammansatta meningar, förvisso, men budskapet framgår ändå ganska klart. Om än inte bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

I have discovered many things that I did not expect to find; that the economy and the health (väldigt skum mening, vilken hälsa menar du?) of India are not as stable as I thought, is one of the many discoveries. I have always looked AT the beautiful (menar du turistbilden? skriv det!) side of a country, not just India but many developing countries of the world.

Dream:

You LOOK at pictures with beautiful lights all over the city in THE eveningS or nightS, and you get very tempted to travel to that country because of THAT one picture of the country. That is one way of manipulation by yourself. (Jätteskum mening här också, kanske vill du att det ska stå "That is a way to manipulate yourself into thinking that things are better than they really are."?)

Dream:

When you FINALLY see what is behind the beautiful picture of the country you realize that what you see in a picture does not correspond to the reality.

Ibland är jag lite snäll, ja? [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Inte direkt. Några märkliga ordval och konstigt sammansatta meningar, förvisso, men budskapet framgår ändå ganska klart. Om än inte bra.

Rand0mGuy:

.

Vad kan ni ge mig för råd för att öva upp det skriftliga delen riktigt ordentligen? Öka ordförådd? Skriva mer? Läsa mer? Vill gärna ha lite tips på hur jag kan skriva bra engelska.

Tack för er ärliga kommentarer, jag tar inte åt mig för nu vet jag ju vad jag behöver förbättra.[smile]

Tack igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag funderade på att läsa en bok och träna in 30 glosor/fraser varje dag och sen repetera dem på söndagarna samt skriva något varje dag, eller är det överambitiöst? Hur utvecklas mina språkkunskaper på 2-3 veckor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Några märkliga ordval och konstigt sammansatta meningar

Du kan gärna ge några exempel på det.


   
SvaraCitera

Dream:

Jag funderade på att läsa en bok och träna in 30 glosor/fraser varje dag och sen repetera dem på söndagarna samt skriva något varje dag, eller är det överambitiöst?

Dream:

Hur utvecklas mina språkkunskaper på 2-3 veckor?

Tja, bara genom att läsa LoTR ökade mina språkkunskaper drastiskt.

Om du läser en bok, läs inte bara boken för att "man ska läsa mycket". Sitt med en dictionary och slå upp VARENDA ord du är osäker på. Genom att göra så lär man sig nya ord och vet vad de betyder, och inte får ett något hum av vad ordet betyder.

Ett tips är att ladda ner .pdfer (aka. E-Books) och läsa dom i Adobe Acrobat Reader. Finns det ett ord du inte kan är det bara att markera och högerklicka och trycka på "Look up <ord>" så går den till dictionary.com och där kan du leta upp betydelsen.


   
SvaraCitera