Forumet - Korsett

Korsett

782 0 33
Är det någon här som har en riktig korsett med metallskenor? Jag funderar på att köpa en men eftersom de kostar typ 800-2500 kronor så vill jag gärna veta hur pass användbart plagget är.

Det beror naturligtvis på hur hårt man snörar den, men går det att leva, andas, äta, sitta osv. i en korsett?

Oseriösa svar undanbedes [smile]
Tyvärr inte använt med metallskenor. Men med hårdplast (billighetsvarianten) och jag tror att isåfall är det mer värt att köpa den dyra.
Det är dock oskönt om du har dålig hållning i vanliga fall, men man vänjer sig.

Självklart går det, men den "stör" lite tills man vant sig.

Eh, onödig info av mig. Jaja. :)

Spana också in:

Det var dumt för tre hundra år sedan... och har inte ändrats tills idag.

uppenbar:

Det beror naturligtvis på hur hårt man snörar den, men går det att leva, andas, äta, sitta osv. i en korsett?

Rent historiskt sett så var det ju bara en kort period under korsettens historien som korsetten skulle snöras så hårt att de gav en getingmidja med en massa problem som följd.
Modet med korsettens form och funktion har ju varierat en hel del och jag är tveksam till att dagens skulle ge mag- och andningsbesvär.
Tickstart:

Va? Börja träna istället för fan.

Ja, för det är ju absolut därför jag skulle börja bära en korsett. Det är absolut inte så att jag finner plagget i sig tilldragande eller vackert. Nejdå.

Myksa:

Modet med korsettens form och funktion har ju varierat en hel del och jag är tveksam till att dagens skulle ge mag- och andningsbesvär.

Beror på vad man vill uppnå i och för sig [smile]
uppenbar:

Jag fattar inte [blush]

Var har du mer tittat?

ojoj, ingen aning.. säkert spanat över 20sidor.. (googlade väl korsett, samt var inne på helgons försäljningsforum) [censur]
men den sidan du länkade verkade vara den enda med tillräckligt små för mig[blush] för xxs måste vara litet men jag fattar inte hur litet och hur sitter den i tuttarna, för jag har ändå lite stora tuttar till min annars smala midja. hehehe. assvårt de här[sad]