Aviseringar
Rensa alla

Korsett


Tickstart:

Är inte Judge Dredd den fetaste karaktären någonsin någonsin? [bigsmile]

Bara när Sly spelar honom [blush]


   
SvaraCitera

uppenbar:

http://www.ofcorsetis.com/
Har en del fina.

har kikat där, har bara väldigt svårt med strlkarna[zzz]
du får gärna förklara om du fattar[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

har kikat där, har bara väldigt svårt med strlkarna[zzz]
du får gärna förklara om du fattar[blush]

Jag fattar inte [blush]

Var har du mer tittat?


   
SvaraCitera

Usch varför vill du plåga dig själv på det sättet? Mjukiskläder ska det va!!


   
SvaraCitera

uppenbar:

Jag fattar inte [blush]

Var har du mer tittat?

ojoj, ingen aning.. säkert spanat över 20sidor.. (googlade väl korsett, samt var inne på helgons försäljningsforum) [censur]
men den sidan du länkade verkade vara den enda med tillräckligt små för mig[blush] för xxs måste vara litet men jag fattar inte hur litet och hur sitter den i tuttarna, för jag har ändå lite stora tuttar till min annars smala midja. hehehe. assvårt de här[sad]


   
SvaraCitera

Vill ge Filippa en korsett.


   
SvaraCitera

Vilken sida är det som du hittar korsetterna?
Jag vill verkligen ha en sån som man drar ihop jättehårt


   
SvaraCitera

Vill också ha korsett!!!!!!! [love]


   
SvaraCitera

Köpte en satinkorsett på bonza.se med stålskenor.. några tips e att ta ngn stl mindre än va man själv har och mäta runt midjan sen gå ner runt 7-10 cm i stl på omkrets på korsetten.

lilasmet:

för xxs måste vara litet men jag fattar inte hur litet och hur sitter den i tuttarna, för jag har ändå lite stora tuttar till min annars smala midja. hehehe. assvårt de här[sad]

Det bästa e att fråga innan va d e för midje/bröstmått på korsetten innan du köper..

Brösten trycks ju verkligen upp extremt mkt (leder ju till en fin urringning)... Men det ska inte vara några problem om du inte har för stora bröst, tänk på att ju mindre stl du tar, desto tightare men desto mer trycks dem upp.

jag fick sy om min på textilfabriken i sthlm för att den skulle passa min byst.. och nu går det precis, men böjer jag mig fram lite för mkt så plopp plopp..


   
SvaraCitera

uppenbar:

lilasmet: har kikat där, har bara väldigt svårt med strlkarna
du får gärna förklara om du fattar

Jag fattar inte

Mailade och frågade, om du har typ 70 cm i midjemått så drar du av 10-20 centimeter och kollar sen i storlekstabellen. Då säger vi att du drar av 15 centimeter = 55 cm. Då har du storlek XS/S eller 34/36.
Det beror ju helt på hur mycket av snörningen som du vill ska synas i ryggen också. Tar du en mindre storlek så syns ju mer snöre, vilket jag tycker är snyggt...
Tar du en större storlek så blir det ju inte lika mkt snörning!

Den här ska jag köpa iaf: [smile]

korsett - Kopia.bmp


   
SvaraCitera

Bitchinblack:

Det bästa e att fråga innan va d e för midje/bröstmått på korsetten innan du köper..

mmhm, blir jag för förvirrad mejlar jag nog mina mått så får de välja strlk åt mig:D

lejonmamman:

om du har typ 70 cm i midjemått så drar du av 10-20 centimeter och kollar sen i storlekstabellen.

aha[blush] åh men då ska jag kolla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Den här ska jag köpa iaf: [smile]

Den ska jag också köpa! [cheers]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Den ska jag också köpa! [cheers]

Vad fina vi kommer att bli [blush]


   
SvaraCitera

lejonmamman:

drar du av 10-20 centimeter

Är det så mycket man ska dra av? Dör man inte lite när man snörar åt då XD ska också köpa korsett och jag funderar över storlekarna ^^


   
SvaraCitera

tame:

Är det så mycket man ska dra av? Dör man inte lite när man snörar åt då XD

Ja alltså det beror ju lite på hur man vill ha den [wink]
Men den töjer ju sig en hel del så jag ska iaf köpa en mindre hade jag tänkt 🙂


   
SvaraCitera