Aviseringar
Rensa alla

Kort datum-lådan!


Ämnesstartare

De flesta (eller i vart fall många) mataffärer brukar ju ha någon form av hörna/låda där de har placerat varor vars "bäst före"-datum strax går ut. Brukar du kolla i den? Känns som det bara är jag och pensionärer som letar i dessa!

Vad folk går miste om alltså, som 500g köttfärs för 20 spänn! Bara att frysa in tills det skall användas.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har inte noterat någon sådan låda i mataffärerna jag handlar på, så nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Min" affär har ingen sådan! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag hade närhet till en butik som hade sån brukade jag kolla där typ varje gång jag var inne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det brukar bara vara 30% rabatt där jag går, det suger så jävla hårt. Förr var det ju 50% överallt men nu verkar de hellre slänga än att sälja utan profit.


   
SvaraCitera

Älskar när man har tur och kan köpa mjölk för tre kronor och juice för en femma. Bröd/kaffebröd sedan igår på bageriet för halva priset är ju lika bra som dagens, i princip [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut. Blir alltid lika glad när man gör fynd på kött och dyrt pålägg. Bröd finner jag helt värdelöst att köpa då det räcker att man stirrar på den för att det ska börja smula sönder.

Dan_the_ironman:

Det brukar bara vara 30% rabatt där jag går, det suger så jävla hårt. Förr var det ju 50% överallt men nu verkar de hellre slänga än att sälja utan profit.

Det är en fattig konsum affär, har jag rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Det är en fattig konsum affär, har jag rätt?

Även rika ica-affärer. Blir så jävla less på äckliga kapitalister som livnär sig på att slänga mat och tjäna storkovan på att vara miljövidriga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Även rika ica-affärer. Blir så jävla less på äckliga kapitalister som livnär sig på att slänga mat och tjäna storkovan på att vara miljövidriga.

Bara vart med om att konsum snålar med halvt mögliga produkter. Och ja, det vore helt klart bättre om det var åt andra hållet.


   
SvaraCitera

ica maxi har ej ngn sådan vad jag märkt


   
SvaraCitera