Aviseringar
Rensa alla

Kort hår?


Ämnesstartare

Hej!
Jag e en tjej som börjar nian i höst. Men jag vill inte komma tbx och se precis likadan ut som innan sommaren. Så jag tänkte ändra mitt hår. Det finns en sak jag alltid velat, och nu tror jag att jag vågar, och det e att klippa det pojkkort. Men det finns ett problem. Mitt hår e tjockt och med MKT självfall och allmänt lockigt. Blir en sådan här (bild längre ner) frisyr snygg med mitt hår? [confused]

images (1).jpg


   
Citera

klipp häftigare än denna frisyr


   
SvaraCitera

Vet ej, beror nog en del på ansiktsform osv. Kan säkert se bra ut [y]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Precis som xsaosinx säger beror på ens ansiktsform!


   
SvaraCitera

Tantig frilla. Är inte ett fan. Saker som färg och övrig stil spelar dock roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oki.
Men om man har lockigt hår, måste man platta det så att det blir sådär, eller blir det så när man klipper det?


   
SvaraCitera

GreedIsNine:

Oki.
Men om man har lockigt hår, måste man platta det så att det blir sådär, eller blir det så när man klipper det?

det blir ju inte rakt iaf... kanske inte blir lika lockigt om du har så kort men då lär det istället bli vågigt på topparna och virvla sig


   
SvaraCitera

GreedIsNine:

Oki.
Men om man har lockigt hår, måste man platta det så att det blir sådär, eller blir det så när man klipper det?

du kommer nog bli rejält krullhårter


   
SvaraCitera

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej det blir bra med lockigt hår [shake]. Varför går du inte till frisören och säger att du vill ha en ny frisyr? De vet nog vad som kan passa till dig och ditt hår.


   
SvaraCitera

har lockigt och har haft rätt kort, rufsade till och plattade luggen.
fast det var inte pojkkort, men för kort för att sätta upp i tofs.


   
SvaraCitera

internet:

klipp


   
SvaraCitera

Tror att det i så fall skulle krävas en del plattande och uttunnande av håret i så fall. Har du väldigt lockigt hår kanske du borde satsa på lite längre hår i en frisyr som skulle kräva mindre fixande?

Ett tips är att besöka en frisör, säga att du vill ha kort hår och fråga om de har några förslag.


   
SvaraCitera

pojkfrisyr/jättekort är jättesött på tjejer så go for it[party]


   
SvaraCitera