Forumet - Kort hår?

Kort hår?

1216 0 25
Hej!
Jag e en tjej som börjar nian i höst. Men jag vill inte komma tbx och se precis likadan ut som innan sommaren. Så jag tänkte ändra mitt hår. Det finns en sak jag alltid velat, och nu tror jag att jag vågar, och det e att klippa det pojkkort. Men det finns ett problem. Mitt hår e tjockt och med MKT självfall och allmänt lockigt. Blir en sådan här (bild längre ner) frisyr snygg med mitt hår? [confused]

images (1).jpg

Spana också in:

Tror att det i så fall skulle krävas en del plattande och uttunnande av håret i så fall. Har du väldigt lockigt hår kanske du borde satsa på lite längre hår i en frisyr som skulle kräva mindre fixande?

Ett tips är att besöka en frisör, säga att du vill ha kort hår och fråga om de har några förslag.
Fliickansofia:

Antagligen men om man har kort hår så går det ganska snabbt iaf

Jorå, men det känns kanske inte helt smart att välja en frisyr om den innebär att man faktiskt måste fixa den varje dag för att det ska se okej ut. Orkar man så är det väl inget problem, men det är ändå något man bör tänka på i förväg.
Fliickansofia:

Nej det har du rätt i, men om orkar lägga 10min på det varje morgon så kan dt bli riktigt snyggt

Det beror nog lite på hennes hår. Om det är någorlunda lätthanterligt och inte väldigt lockigt går det nog att fixa på tio minuter, är det mer bångstyrigt rör det sig väl snarare om en halvtimmes fixande och dagligt tvättande av håret.