Aviseringar
Rensa alla

Kortare arbetsdag är INTE en del av den 'stora bilden'


Ämnesstartare

Många vill ha kortare arbetsdag. Detta till trots att vi redan har en löjesväckande kort heltidsdag på 8 timmar, varav de flesta kanske faktiskt jobbar i högst 6 timmar. I övrigt är vi bara på arbetsplatsen och gör samma saker som vi gör hemma; latar oss.
Vi pratar med arbetskamrater istället för att prata med våra vänner. Vi surfar på jobbdatorn istället för att surfa på datorn hemma. Vi glor på dokusåpor i fikarummet istället för att göra det hemma i soffan etcetera.
Med andra ord har det ingen betydelse om vi är på arbetsplatsen eller hemma, för är vi hemma så umgås vi ändå inte med våra barn.

De vänsterpolitiska grupperna i samhället vill ha ännu kortare arbetsdag. Max 6 timmar, där kanske 4 timmar blir produktiv arbetstid. Men det dessa individer missar -vilket alla andra lata kollektivister och allmänna soffliggare också gör- är att om man latar sig och UNDVIKER ARBETE, så är man inte en del av den STORA BILDEN. I dessa slöfockars ögon ska vi bara skutta omkring hemma hela dagarna. Jag kallar det "skuttar" omkring eftersom det ordet antyder meningslös, riktningslös, ickeproduktiv rörelse.

Men moder natur har skapat en varelse som springer efter dessa lata, olydiga människor; Langoljärerna. Langoljärerna skuttar inte, de springer. De har ett syfte. I själva verket skulle man kunna säga att langoljärerna är syftet personifierat. Utgör man inte en del av DEN STORA BILDEN, så kommer langoljärerna att springa efter en, och äta upp en levande. Man kan skutta hur mycket man vill, men man kommer inte undan. Langoljärernas små snabba ben hinner ändå ikapp en.
Fundera därför inte på hur vi ska göra för att arbeta mindre. För då UNDVIKER DU ARBETE, och är inte en del av den STORA BILDEN, och nu vet du ju vad det innebär att inte vara det. Det innebär en smärtsam död.

Vad tycker ni man kan göra för att sprida kunskap om den STORA BILDEN, och använda denna till att motivera folk?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag är rejält vänster och jag anser att det är fel att korta ned arbetsdagarna [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är helt okej att vara vänster, så länge man är en del av den STORA BILDEN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Der Judenstaat:

I övrigt är vi bara på arbetsplatsen och gör samma saker som vi gör hemma; latar oss.

Antingen är du troll, har aldrig jobbat eller varit på en arbetsplats utan tillräckligt med arbetsuppgifter. I vilket fall som helst så är du en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Der Judenstaat:

STORA BILDEN.

några nationalekonomer har räknat ut att det bara krävs 3 timmars produktivt arbete för att hålla igång produktionen. varför arbeta mer?

sedan tycker jag att det är viktigt att vi ska försöka undvika att dela upp allt i arbetsliv och privatliv.

att du är ett troll orkar jag inte riktigt bry mig om just nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte vad du är van för lyxjobb, men jag är van att faktist jobba på mina arbeten.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Antingen är du troll, har aldrig jobbat eller varit på en arbetsplats utan tillräckligt med arbetsuppgifter. I vilket fall som helst så är du en idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

några nationalekonomer har räknat ut att det bara krävs 3 timmars produktivt arbete för att hålla igång produktionen. varför arbeta mer?

För att några så kallade nationalekonomer har fel och de är dessutom inte en del av den stora bilden. De försöker undvika arbete. Varför ska vi ha kvar människor som inte använder sin tid till nytta? Som tur är så går såna oduglingar upp i rök allt eftersom. Det finns ingen plats för värdelösa individer i den stora bilden, precis som lata arbetsmyror skulle stötas ut från myrkolonin/myrstacken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Der Judenstaat:

Som tur är så går såna oduglingar upp i rök.

Der Judenstaat:

I övrigt är vi bara på arbetsplatsen och gör samma saker som vi gör hemma; latar oss.

Självmotsägelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Självmotsägelse?

Absolut inte. Jag tycker att företagen skall tillåtas övervaka sina anställda på arbetstid, vilket i sig borde vara en större del av dygnet. Vi behöver inte överflödig fritid att sitta och slösa vår egen och vår planets energi på. Det är inte en del av den stora bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy][cool]


   
SvaraCitera

Arbetstid är inget som staten överhuvudtaget ska lägga sig i. Folk ska få jobba precis som många eller så få timmar dom vill och till vilken lön dom vill.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jag vet inte vad du är van för lyxjobb, men jag är van att faktist jobba på mina arbeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den stora bilden verkar helt sinnessjuk om du frågar mig. Det finns mer i livet än profit


   
SvaraCitera

Der Judenstaat:

TEXT

Vilket kvasireligiöst skit. Vad menar du med "DEN STORA BILDEN"?


   
SvaraCitera