Aviseringar
Rensa alla

Kortspels tråden


Ämnesstartare

Jag har länge letat efter något riktigt roligt kortspel!

Den här tråden är skapad för dem som söker kortspel,regler osv.
Skriv,skriv,skriv!


   
Citera
Ämnesstartare

Jag spelar ofta Vändtia på mina raster. Det är ett kortspel för högst 4-5st.
Det är ganska roligt men uttjatat. Söker nu efter ett kortspel med mycket vändningar. Någon som har något tips? [smile]


   
SvaraCitera

åååh vad söt och liten du är!

Jag tänkte skriva ölspelet men sen såg jag din unga ålder 🙁


   
SvaraCitera
Kimpas

framtidstron är död:

Jag tänkte skriva ölspelet men sen såg jag din unga ålder 🙁

[cheers] på rasterna dessutom

Finns ju sjukt många olika kortspel vars namn varierar mycket så vad jag än säger så kommer nog ingen fatta vad det är.

Men exempel är ju:
Sjuan, Skeden, Vändåtta, Maya och Stess.. Typ de som jag spelade på rasterna.. Inlägget blir nog lite långt om jag ska förklara spelregler, men har du tur kanske du hittar något om du googlar på dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLUTA SPELA VÄNDTIAN, OCH ÖPPTÄCK UNO I STÄLLET, DET ÄR FAN SÅ MYCKET ROLIGARE.... ELLER TEXAS HOLDEM, POKER ALTSÅ...[cool][wink][wink][y][bigcheers]


   
SvaraCitera

MAFFIA<3


   
SvaraCitera

Cannasta is dah skit.


   
SvaraCitera

Min kompis åkte och vandrade i ecuadors regnskog, där lärde han sig ett skitkul spel från en engelsk backpacker. KOROCKO!

Man har sju kort på handen, och resten ligger i en hög på bordet. Ett kort ska ligga uppvänt och vara början till en annan hög. Den som är yngst ska (för enkelhetens skull) börja. Han/hon/den/det ska lägga ner sitt högsta kort i den nybörjade högen (med ett uppvänt kort) och får sen välja om den vill ta upp det kortet som låg före kortet han la ner, eller ta det översta kortet i den andra högen. Sen är det nästa mans tur och han gör samma sak. Meningen är att när man tror man har lägst kort av alla ska man säga "korocko" nästa gång det är ens tur, och då har alla utom den som sa korocko en chans på sig att byta kort igen. Man får bara säga korocko om man har unger tio poäng på handen. Kungen är noll poäng och alltså bäst. Om det visar sig att den som sagt korocko har lägst av alla när man visar korten får han noll poäng, och de andra får samma poäng som summan av sina kort. Har den som sa korocko inte lägst poäng får han 30 poäng istället, men de andra får fortfarande summan av poängen på sina kort. Först över 100 poäng förlorar, men får man exakt 100 poäng trillar man ner på 50 igen.

man kan lägga stege, men bara om man har 3 kort av samma färg. Man får inte lägga 4 eller 2 kort som stege. Har man t.ex. hjärter 8 & 10 kan man lägga en kung som hjärter 9. Nästa person får bara ta upp kungen om de själva har hjärter nio och lägger ner det i högen.

man får lägga kort som är lika mkt värda (t.ex. tre femmor osv)

ENJOY[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge fan och särskriv i rubriken [mad]


   
SvaraCitera

Pokemon. [blush]


   
SvaraCitera