Aviseringar
Rensa alla

Kosmetiktråden


Ämnesstartare

Hej, hallå och välkomna!

Här i tråden kan vi snacka om lite allt möjligt som rör ämnet kosmetika. Ställ frågor, recensera produkter, dela med er av smink ni gillar, sprida kunskap och allmänt diskutera och dela med sig kring saken. Allt från teater- och konst-make up till den mer vardagliga typen.

(^______^)=b


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

tkr ögonsmink är intressant, men kan inget om det

tycker bara att  kajal utan mascara eller någorlunda synliga ögonfransar är fult. snälla sluta m d alihopp mvh ni kommer inte se ut som fiskar då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

små djupa ögon passar bäst i ljusa ögonskuggor också tkr jag. mörkt ögonskugga dvs smokey makeup passar större ögonlock.

mvh experten igen


   
SvaraCitera

brukar alltid lägga fokus på ögonen. tjock kattögon eyeliner o kajal o överdrivet mycket mascara haha! sen lite puder, fylla i ögonbrynen, o myyycket läppglans 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker att läppstift kan vara astufft på vissa. Funderar på att börja använda det någon dag då och då, men vet inte om jag kan bära upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjocka kattögon

mmUQ2pW.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Annars sminkar jag mig knappt, kladdar på lite foundation och/eller mascara kanske två-tre ggr i veckan i snitt.

Det är dock kul att leka med ögonskugga å hela kalaset om man inte har något annat för sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Tycker att läppstift kan vara astufft på vissa. Funderar på att börja använda det någon dag då och då, men vet inte om jag kan bära upp det.

du skulle passa i rött läppstift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill lära mig att lägga en cateyeliner, det är så jävla snyggt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

du skulle passa i rött läppstift

Det är just rött jag är sugen på Rodnar ska testa det då!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nöbby:
Tycker att läppstift kan vara astufft på vissa. Funderar på att börja använda det någon dag då och då, men vet inte om jag kan bära upp det.

tycker ett mörkrött läppstift kan vara jättesnyggt till ett par ögon endast sminkade i mascara eller med en lätt skimrande ögonskugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

tycker ett mörkrött läppstift kan vara jättesnyggt till ett par ögon endast sminkade i mascara eller med en lätt skimrande ögonskugga.

Mm det ska ju vara rätt enkelt i övrigt då tycker jag, att man liksom lägger fokus på en sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns en del trix för att skapa en illusion av tätare och mer fylliga ögonfransar. det som behövs är egentligen bara en push liner-borste (eller vilken borste som helst som är relativt liten, ganska kompakt, men mjuk, och har en rak, liksidig tipp) och något typ av puder i önskad färg (ögonskugga, brow powder etc). färgen bör vara så att den går ihop med den naturliga ögonfransfärgen eller som passar ihop med eventuell mascara osv. sedan applicerar man skugga på borsten, slår lätt av överflödig produkt och "trycker upp" borsten med pudret på övre ögonfranslinjen. så fortsätter man så tills hela fransraden är sminkad.

om man vill skippa mascara, men ändå få mörkare, mer markerade ögon, finns det knep för det med.  jag brukar alltid rekommendera att man använder en ögonfransböjare i syfte att öppna upp ögonen. sen tar man en  liquid eyeliner, dra tippen på linern över både under och övre ögonfransarna och på så vis få färg på dom, utan den där "mascariga" finishen. ett ganska bra vardagligt knep för den som vill fylla i glesa ögonfransar, men som inte vill att det ska vara uppenbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
Vill lära mig att lägga en cateyeliner, det är så jävla snyggt. 

det är inte så svårt, även om själva tippen kan behöva övning. det bror på hur van man är vid eyeliner i vanliga fall. sedan beror det också på din ögonform. hur man lägger en en katt-liner skiljer sig åt vid t.ex asiatiska ögon och hooded eyes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe mvh kan åtminstone något om smink

obs detta var ingen diss utan mer som en "ja jag kan lite sådär"


   
SvaraCitera