Aviseringar
Rensa alla

Kostråd?


Ämnesstartare

jag ska utomlands till Puerto Azul om ca 2 månader och jag vill gå ned 2 kilo. Jag äter bra och styrke tränar 1.5h 3 ggr i veckan.

Frukost: Stor skål med filmjölk, skivar ett halft äpple och en bannan och lägger i filmjölken.

Lunch: Mindre ris (kalorier) och mer sallad (kål, majs, salladsblad osv)

Middag: Något lätt, tex en liten portion med köttfärssås med spagetti. Och kanske ett äpple eller två på kvällen.

Kan jag gå ned 2 kilo om jag håller denna kost?

Är 185 lång, väger 78kg.
Har 23 i bmi

OBS: vet ej om detta är rätt forum för detta ämne!


   
Citera

Läste ko-stråd [y]
Btw känns denna tråden jävligt onödig. Provat att googla?


   
SvaraCitera

The One And Only:

Kan jag gå ned 2 kilo om jag håller denna kost?

Min första reaktion är att din kost innehåller väldigt lite protein. Kortfattat skulle jag lägga till en hel del protein och minska på kolhydraterna för att minska i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som virtus säger, ös på med protein. gärna även nyttigt fett som nötter och fisk. minska mycket riktigt på kolhydrater och håll ett litet kaloriunderskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg till dig själv: "Bli smalare!"

Sen löser sig resten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virtus:

Min första reaktion är att din kost innehåller väldigt lite protein. Kortfattat skulle jag lägga till en hel del protein och minska på kolhydraterna för att minska i vikt.

Okej, ska försöka öka intaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

Btw känns denna tråden jävligt onödig. Provat att googla?

Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad du tycker. Om jag vill starta en tråd om detta ämne så gör jag det...


   
SvaraCitera

The One And Only:

Ärligt talat så skiter jag fullständigt i vad du tycker. Om jag vill starta en tråd om detta ämne så gör jag det...

Väldigt osmart av dig att starta en tråd om du skiter i andras synpunkter gubben lilla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

szfgjdf:

Väldigt osmart av dig att starta en tråd om du skiter i andras synpunkter gubben lilla.

Kontext antyder att han skiter i om någon tycker att tråden han startade var onödig. Om du inte förstår vad folk skriver så kan du ju fråga dem, istället för att vara nedlåtande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på två månader, sure, ja. ba' mer protein, som de andra har sagt. men jag skulle hålla mig undan nötter och dylikt fett, såvida du inte orkar räkna kalorier.


   
SvaraCitera

The One And Only:

OBS: vet ej om detta är rätt forum för detta ämne!

Du behöver typ...2g protein per kilo kroppsvikt om du vill gå ner i vikt om jag minns rätt
var rätt länge sedan jag sysslade med viktminskning, men protein behöver du en hel del av iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

var rätt länge sedan jag sysslade med viktminskning, men protein behöver du en hel del av iaf

för att orka eller. har för mig att protein gör en piggare?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Efter jag startade denna "diet" så har min kropp betet sig lite annorlunda.

kallsvetningar till och från.
Är kall runt ögonen?
Har mer ork på gymmet, tycker att det borde bli tvärtom?
sover mindre, men är mer utvilad.

Är detta positivt. Kroppen kanske gör sig av med gifter (kallsvetningarna)?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Brk g:

som virtus säger, ös på med protein. gärna även nyttigt fett som nötter och fisk. minska mycket riktigt på kolhydrater och håll ett litet kaloriunderskott.

Äter Omega 3 tabletter. 5 äpplen per dag, morötter och inget bröd.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 3 - - - - - - - - - - - - - - - - -

szfgjdf:

Väldigt osmart av dig att starta en tråd om du skiter i andras synpunkter gubben lilla.

Gubben lilla? Är du 80 eller.
Det jag säger är att jag vill ha råd av seriösa personer och inte av konflikt sökande idioter som du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj 2 månader. De hinner du gå ner mycket på.
http://www.everydiet.org/diets.htm
Kika där.


   
SvaraCitera

Här ett bra tips på att gå ner i vikt på rätt sätt..
En video som är värld att titta på!

The diet Solution

Enjoy! [y]


   
SvaraCitera