Aviseringar
Rensa alla

Kosttillskott


Räknas kreatin som kosttillskott? I så fall ja man får ont i huvet av det!


   
SvaraCitera

GoodbyeKitty:

Ni som provat kosttillskott, har ni känt av några biverkningar?

är du 23 år och inte kapabel att förstå att det finns olika kosttillskot och att samtliga dessa kan påverka dig negativt om du använder dom fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zaew:

är du 23 år och inte kapabel att förstå att det finns olika kosttillskot och att samtliga dessa kan påverka dig negativt om du använder dom fel?

Du behöver inte vara så nedlåtande! Jag är inte dum i huvudet.
Jag menade kanske överlag, hur o-/vanligt det är. Sedan var jag kanske dum som tog för givet att folk använder de på rätt sätt.


   
SvaraCitera

GoodbyeKitty:

Jag menade kanske överlag, hur o-/vanligt det är

men det finns så många olika produkter så att svara på den frågan är annars helt omöjligt.
Tillskotar du kolhydrater rikserar du att gå upp i vikt, äter du måltidsersättare riskerar du gå ner i vikt och att du får i dig för lite vitaminer och dyl. listan kan göras i princip oändligt lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga negativa biverkningar av varken maltodextrin, vassleprotein eller kreatin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara ätit tillskott av järn och tillskott för vegetarianer. Förmodar att det inte är intressant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åt mycket kosttillskott i gymnasiet började kissa grönt[crazy]
men det var för att jag fick i mig för mycket b vitaminer så kolla på förpakningarna så att ni inte får i er för mycket. b vitamin är inte farligt men det är A och D vitaminer (viss debatt om d vitamin är farligt i stora mängder)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera